DOĞA GEZİSİ,

SARAYLI KÖYÜ DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Mart 22, 2018 Zehra Çelik Baltacı 22Yorum

Merhabalar :)

11 Mart pazar günü eşimin ailesi ile birlikte doğa yürüyüşüne gittik . Yalova'da doğayı seven her hafta etkinlik yapan gruplar var . Müsait oldukça biz de bu gruplara katılıp doğa yürüyüşleri yapıyoruz . 11 Mart'da yapılan yürüyüşe ailecek katıldık . :) Hem köy gezdik , hem de Saraylı Köyü'nün dağlarında yürüyüş yaptık . Tam 16 km yürüdük . Doğa ile iç içe olmak çok ama çok güzel . :) Doğa yürüyüşleri yapın , temiz havayı içinize çekin , çalılara takılın düşün , ayakkabılarınız çamur olsun , kirlenin ... Yorulun ama yürümeyi bırakmayın , yoruldukça daha çok yürüyün ... Akşam eve geldiğinizde huzur dolacaksınız , çokça da yorulacaksınız . :) Bi kaç gün yatabilirsiniz ama olsun doğada yürüyüş yapın ... İnanın size çok iyi gelecek ... :)

Saraylı Köyü yürüyüşümüze eşimin ablası , iki erkek çocuğu ve bir de kız kardeşi eşlik ettiler . :) Ailecek yürüyüş de keyifli oluyormuş . Ablamızın ufak oğlu Yusuf yürüyüşte gerçekten harikaydı . " Zehra abla hadi öne geçelim , en önde biz olalım ." diye diye yürüyüşü ilk bize bitirtti . :) Hatta bir ara Yusuf ile koştuk ve en öne biz geçtik . :) Öldük öldük , bittik . Günlerce bacaklarım ağrıdı ama olsun . :) Doğa yürüyüşü yapalım yeter ki ben yorgunluğuna razıyım . :)

Ablamızın büyük oğlu Muhammet yürümeyi pek sevmiyor . :) Yürüyüş boyunca söylendi durdu ama o da bu zorlu parkuru başarıyla tamamladı . :) Yürüyüş boyunca bu iki yakışıklı adam bana modellik yaptı , bir sürü fotoğraf çektim . :) Ortaya çok güzel kareler çıktı . :)

Yürüyüşte fotoğraf çeken arkada kalırmış . :) Malesef ara ara arkalarda kaldım , ama bu güzel kareleri çekmek için arkada kalmaya razı olunur değil mi . :) Dağlarda böyle bir ev ile karşılaşınca fotoğraflamadan olmaz dedim . :) Gerçekten çok güzel değil mi . Böyle bir evim olsun isterdim . Haftasonları şehirden uzaklaşıp , şu evde dinlenmek güzel olurdu . :)

Öğlen yemeğine kadar yaklaşık 8,9 km yol yürüdük . Ara ara geride kalanları beklemek için molalar verdik . Ben tabi molaları fotoğraf çekerek geçirdim . :) Çocuklarla yürüyüş yapmak çok güzelmiş . Daha önceki yürüyüşlerimizde bu kadar çocuk olmamıştı . Bu yürüyüşte 4 çocuk vardı ve hepsi de çok iyi yürüdüler . Çocuklarınızı doğayla buluşturun . Akıllı telefonlardan , tabletler , bilgisayarlardan bir gün bile olsa uzak tutun . Hayatı yaşasınlar . Yusuf'u görmeniz lazımdı (nazar değdirmeyin . :) ) gerçekten hiç durmadı . Harikaydı . Doğanın tadını çıkardı , hopladı , zıpladı , koştu , yattı dinlendi ... İşte çocukluk böyle bir şeydi . :) Çocuklarınızı çocukluklarını yaşama fırsatı verin . Onlara bu fotoğrafı gösterin . Doğa çok güzel , bak nasıl mutlu ediyor insanı deyin ...

Saraylı Köyü'nün dağlarında dereler , küçük küçük şelaler vardı . Su ve doğa birleşince ortaya güzel görüntüler çıkıyor . Fotoğraflarda anlatılamıyor belki ama cıvıldayan kuşlar, derelerden akan su sesi eşliğinde yürüyüş yapmak insan ruhuna çok iyi geliyor . Tadını çıkara çıkara yürüdük , yorulduk , bittik ve sonunda öğle molasına ulaştık . :)

Öğle yemeği için suya yakın bir yerde mola verdik . Ekip liderimiz ateş yaktı biz de getirdiğimiz yiyeceklerimizi hazırladık . Ateşte yemeklerimizi pişirdik . Doğadan suyumuzu temin ettik . Yedik , içtik , dinlendik ve geri dönüş yolu için düştük yollara . :)

Dönüş yolunda Yusuf ile ben önden gittik . Birlikte yürüdük . Molalarda fotoğraf çekildik . :)

Dağlara çıkınca her yerde çiçek görüyorsunuz . Çeşit çeşit . Ağaçların çiçekleri , yollardaki çiçekler her biri çok ama çok güzel . Bahar sihirli değneğiyle dağları renklendirmiş . Bir sürü çiçek fotoğrafı çektim . :) Bahar çiçeklerimi sizlere Zehra'nın Renkleri bloğumda gösterime sundum . :) Görmedim , görmek istiyorum diyenler şuraya tıklayınız. Şahane çiçeklerim sizleri blogda bekliyor . :)

Yürüyüşümüze köy meydanından başlamıştık . Köyün bir ucundan yokuş yukarı dağlara tırmanıp ardından inişle köyün diğer ucuna ulaştık . :) Köyü görünce Yusuf ve ben mutluluktan havalara uçtuk . Çünkü gerçekten çok yorulduk . :)

Köy Meydanı

Köye ulaşınca biraz dinlendik ve ardından köyü gezmeye başladık . :) Saraylı Köyü Osmanlı zamanından kalma bir köy . Sevimli , sıcak bir köy . :)

Köy Evleri

Köy Kahvesi

Sarmaşık Ev

Köy sokaklarında yürümeyi çok seviyorum . Köy evleri fotoğraflamak çok keyifli . Saraylı Köyü'nde sarmaşıktan bir evle karşılaştık . Hiç böyle bir ev görmemiştim , masal evi gibi . :) Ev sahibi ile de sohbet ettik . :) Çok naif bir hanım . :) Evi gibi ... :)

Keyifli dağ yürüyüşü yazımı çiçekli bir kare ile bitirmek istiyorum . :)
Demlikte çiçek büyütmek :) Ben de güvece kaktüs ektim . :) Böyle şeyleri seviyorum . :)

Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle ...
Sevgiyle kalın ... :)

Benzer Paylaşımlar

22 yorum:

1. Merhaba;)
    Ne güzel manzaralar orda olmayı çok isterdim. Dağ yürüyüşleri miss gibi hava:)))

Yanıtlar
    1. Merhaba :) Çok teşekkür ederim . İnşallah size de nasip olur gerçekten dağ yürüyüşleri çok güzel oluyor . :)

Sil
  2. Buralarda nelere nelere ekiyorlar çiçekleri bir görsen :)) Yine çok keyifli bir yazı olmuş. Yürüyüşleri çok severim, hele ateş yakmak.. Ayrı güzel bir samimiyet :) Doğayla başbaşa kalmak kadar huzurlu bir şey var mı ki? Sevgileeer :))

Yanıtlar
    1. Hahaha eminim ortaya çok güzel şeyler çıkıyordur . :) Çok teşekkür ederim canım , yürüyüşü doğayı ben de çok ama çok seviyorum . Çok sevgiler canım . :)

Sil
    2. Seni mimlediiiimmm :))

3. Oleeeeyyy , yuppiiii .😍😍 Canımsın , çoook teşekkür ederim, hemencecik yapacağım inşallah .😊💕💕

3. Çok güzel bir gezi ve fotoğrafları. O çocuklarının bakışının temizliğine bayıldım. Doğa her daim iyileştirir, temizler insanı. Tebrikler bu gezi ve foto paylaşımı için. Sevgiler :)

Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim . Çocuk ve doğa birleşince ortaya çok güzel kareler çıktı ... Çok sevgiler . :)

Sil
  4. Ne güzel yerler oralar. Yaptığınız etkinlik de çok güzelmiş. Yalnız bu güzelliklerin kıymetini bilmek gerek de ne yazık ki tabiatı renta değişiyoruz değil mi?

Yanıtlar
    1. Çok güzeldi gerçekten , çok teşekkürler . :)

Sil
  5. Ne güzel yerler buralar canım.Bu guzel fotoğrafları çekmek için arkada kalınabilir bence de 😊Çocuklarla yürümek çok keyiflidir eminim .Sevgiler Zehracım 😍

Yanıtlar
    1. Hahaha bir fotoğraf gönüllüsünün halinden bir diğeri anlarmış . :) Canımsın . Çok çok teşekkür ediyorum canım . :) Çok sevgiler . :)

Sil
  6. Yaa senin bu fotograflarına bayılıyorum :D.Temiz hada en güzeli :)

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ki . :) Çok sevgiler canım . :)

Sil
  7. şirin fotolaar neşelendim vallaaa :)

YanıtlaSil
  8. Başarılı blog samimi yazılardan geçer, işte bu blog o blog! O kadar güzel ki... Diyecek bir söz bulamadım.
    Bende bir papağan 2 muhabbet kuşu sahibi olarak bu profili hemen takibe aldım, ve yazılarınızı okumaya geçiyorum :)

Sevgiyle...

1. Çok teşekkür ederim. 😊 Sevgiler .🌸

Sil
  9. görseller harika gözükyo,sessiz şirin bir beldeye benziyor..çok iyi yapmışsınız,doğayla başbaşa olmak ne güzel..emeğinize sağlık..🙂

Yanıtlar
    1. Evet şirin bir yer , çok teşekkür ederim .😊 Doğa gerçekten çok çok çok güzel, herkese tavsiye ediyorum . Mutlu günler diliyorum .🖐🏻