Ankarada gezilecek yerler,

ALTINKÖY AÇIK HAVA MÜZESİ

Mart 13, 2018 Zehra Çelik Baltacı 20Yorum

Merhabalar :)

Ankara'da Altınköy'de bir zamanlar bir köy varmış . Daha sonradan bu köye restorasyon yapılmış ve müzeye çevrilmiş . Köy evleri ve doğa iç içe ... Altınköy Açık Hava müzesi gerçekten çok güzel . :)

Altınköy'e iki kere gittim . Biri yıl dönümümüz , diğeri doğumgünüm . :) Ankara'da gezilecek yerler , yapılacak aktiviteler sınırlı . Hal böyle olunca bu tarz yerler çok kıymetli oluyor . :)

Müzeye girdiğimizde bizi ahşaptan yapılma konaklar karşıladı . :) Bu konakların her birine aşık oldum . Hemen içerisine girmek istedim ama hepsi açık değildi malesef ...

Konağı gezemeyince aşağıya doğru devam ettik ve Altınköy Çiftliği çıktı karşımıza . Burada tavuklar , horozlar , ördekler çeşit çeşit hayvan bulunuyor . Çiftliğin etrafı çitlerle örülü ama tavuklar çitlerden kaçıp yollarınıza çıkabiliyor . :)

Çiftliği geçince başka bir konakla karşılaştık ve bu konak şansımıza geziye açıktı . İçerisi çok güzel . :) Bir köyevini gezmek i eskiden orada yaşayan insanların olduğunu bilmek ... Çok hoş . :)

Köy meydanı

Köy Odasını gezdikten sonra köy meydanına indik .  Köy meydanında cami , köy kahvesi , hediyelik dükkanları bulunuyor . Bu hediyelik dükkanlarına çeşitli illerden işinin ustası olan insanlar gelip bizler için hünerlerini sergiliyorlar . Cam ustası camdan hediyelikler üretiyor . Demirci demir işleri yapıyor ... Çeşitli ustalıklar görebilmeniz mümkün . :)

Köy Kahvesi

Köy Kahvesinin içerisi çok güzel . Altınköy'e  ilk 23 Nisan evlilik yıldönümümüzde gitmiştik . 23 Nisan'da Ankara'da geçen sene kar yağdı . :) Bir an evden çıkamıcaz sanmıştım ama kalın kalın giyinip düştük yollara . :) Altınköy Ankara'nın Karapürçek semtinde . Biz de Keçiören'de oturuyorduk . Yaklaşık 2 saat yol çektik diye hatırlıyorum . Hava buz , kar yağıyor ve donuyoruz . :) İşte burası bize mis gibi geldi . Girdik içeri ateşin karşısında oturduk bir güzel ısındık . Burayı çok çok sevdik . Kış aylarında gerçekten çok güzel oluyor . İki de çay söyledik , missss . :)))

Köy kahvesinin bir de dışarıda oturma alanı var . Kışın burda oturması zor da doğum günümde geldiğimizde de burada oturmuştuk . :) Manzarası çok güzel buranın . :)

Köy Muhtarlığı

Köy kahvesinin sağ tarafından yukarı doğru çıkan yol değirmene gidiyor . Değirmenden önce muhtarlık çıktı karşımıza . :) Buranın da içine giremedik malesef ...

Su kuyusunu da görünce tam doğanın içinde bulduk kendimizi . :) Burada gelin damatlar fotoğraf çekiliyor . Güzel kareler çıkıyor ortaya . :)

Veeee Değirmen . :) Değirmenin de içine giremedik ama önünde güzel fotoğraflar çekildik . :) Ben ağustos doğumluyum . Doğumgünümde buraya geldiğimizde gelin damatdan başka bişey göremedik . Her yerde bir çift görüyorduk ve değirmenin etrafı daha bi kalabalıktı . O yüzden Altınköy'ü gezmek isterseniz yaz aylarında tercih etmeyin derim ...

Altınköy'e yukardan giriyorsunuz , karşılıklı bölümleri geziyorsunu ve iki tarafı birbirine bu güzel köprü bağlıyor . Biz önce sağ tarafını gezdik . Daha sonra köprüden karşıya geçtik . :) Yok köprüden aşağı geçmek istemezseniz de aşağıya doğru yürüyerek kendinizi doğanın içine bırakabilirsiniz . Ama bu köprüyü görüpte karşıya geçmemek olmaz . :)

Köprüden karşıya çıkınca yolumuza keçileriyle bir çoban çıktı . Ve bir de inekler . :) Evet evet doğru okudunuz . Burası bir müze olabilir ama burası çok çok doğal bir müze . :) Biz hepten yorulunca yemek yemelik yerler aramaya başladık . :)

Yukarı doğru yürümeye başladık ve Döngeller Konağını görünce burda yemek yemeye karar verdik . Konağın çalışanları da yöresel kıyafetler giyiyordu . Ortam gerçekten çok hoş olmuş . :)

Konağın içinde çok naif detaylar bulunuyor . Gerçekten köydesiniz . Müzede falan değil , memleketinize gitmiş gibisiniz ... :)

Biz burda yemeğimizi ne pahalı , ne ucuz hatta bence uygun bir fiyata yedik . İçeride soba yanıyordu eşim çok üşür soba kenarında oturdu hemencecik . :) Soba keyfi de yaptık , dinlendikten sonra gezimize devam ettik . :)

Konağın arkadan görüntüsü . :)

Çocuk Etkinlik Evi

Müzede çeşitli aktiviteler yapabileceğiniz evler bulunuyor . Bazı evlerin içerisi de müze olarak tasarlanmış bu ev de çocuklar için . :)

Yukarı kısımları gezdikten sonra aşağıyı gezmeye başladık . Aşağıda su değirmeni , at çiftliği , tavşanlar , ceylanların bulunduğu bir hayvanat bahçesi ama içine giremiyorsunuz , kendi hallerinde takılıyorlar . :) ve doğal güzellikler bulunuyor . :) Köy evlerinin pencerelerinden içine bakınca bir tanesinin ahırında atları görmüştük . Ben atları çok seviyorum . Çok naifler ... :) Onları izlemesi bile ayrı mutluluk bence . :)

Ve doğa ... Ve müzenin güzel deresi . :)

Deresi var , değirmeni var , su değirmeni var , kuyusu var ... İçerisinde sıcacık ekmekler çıkan köy fırını var . Sıcacık sohbetlerin yapıldığı köy kahvesi var . Tam köyün ortasında çok güzel bir camisi var ... Köyün iki tarafını birbirine bağlayan şahane bir köprüsü var . Daha ne olsun ... :)

Altınköy Ankara Karapürçek'te ... Ziyaret edilmeyi bekliyor . Çeşitli illerden gelen zanaatkarlar görülmeyi bekliyor . Bizim için Türkiye'nin her yerinden çıkıp çıkıp geliyorlar ... Gidin o insanlarla bir tanışın bence . :) Biz demirci amcayla soba başında muhabbet ettik , çok keyifliydi . :) Sıcak köy ekmeklerinden aldık , çok ama çok lezzetliydi ... Köy kahvesinin ateş başında çay keyfi muhteşemdi ...

Altınköy şehirden , betonlardan , kalpsiz insanlardan uzaklaşmak için , doğada müthiş bir gün geçirmek için ideal bir yer .

Gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum ... :)

Nasıl mı gidersiniz ?
Ankara Sıhhıye'den Karapürçek'e giden minibüslere binerseniz sizi Altınköy Açık Hava Müzesi'nin çok yakınlarında bir yerlerde bırakıyor . Azıcık da yürüyünce müzeye varıyorsunuz .

Ankaralılar gidin gezin olur mu . :)Ankara'ya yolu düşenler siz de gidin , gezin ... :)

Müzeye giriş ücretli . Giriş ücreti 5TL . Akşam saat 19:00 'a kadar açık . Bazı aylarda restorasyon yapılabiliyor , gitmeden bir arayın . Açık mı değil mi öğrenin ...

Güzel bir köy gezisi yaptık di mi . :)
Bir dahaki gezi yazımda buluşmak dileğiyle ...
Mutlu kalın , sevgiler . :)

Benzer Paylaşımlar

20 yorum:

1. Buraya gitmiştim, gerçekten çok güzel :) Hatta o köprüde fotoğrafım var. Ama etraf çok kalabalıktı ben Eylül gibi gitmişitim yanlış hatırlamıyorsam :) Emeğine sağlık, yeniden gezmiş oldum. Sevgileeerr :))

Yanıtlar
    1. Benim de o köprüde fotoğrafım var . :) Kalablıkken pek keyifli gelmedi bana , her yerde fotoğraf çekilen insanlar varken manzaranın tadı çıkmıyor . Burayı sakin zamanlarda tavsiye ediyorum . O zamanlarda bir harika oluyor . :) Çok çok teşekkür ederim canım , sevgiler . :)

Sil
  2. çok güzel bir yer ile tanıştım. Ankara'ya gidince mutlaka gitmek isterim.
    Paylaşım için teşekkürler

mugeninlistesi.blogspot.com

Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim , sevgiler . :)

Sil
  3. Çok güzel bir mekan şehir içinde o sıcak ve güzel köy hayatına dahil olabilme fırsatı :)

Yanıtlar
    1. Şehir içi köy hayatına dahil olmak ... 5 kelimeyle Altınköy'ü benden iyi anlattınız . :) Teşekkürler , sevgiler . :)

Sil
  4. Herbir fotoğrafta ayrı bir samimiyet :) sondaki manzara möthöş:))

Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim , sevgiler . :)

Sil
  5. Kalabalik oldugu donemlerde gitmek istemem herhalde ama boyle sakin zamanlarda bu acik hava muzesini gezmek tam benlikmis, cok sevdim, fotograflar da yine cok guzel :)

Yanıtlar
    1. Kalabalıkken ben pek sevemedim ama sakin zamanlarda çok güzel, tavsiye ederim .😊 Çok teşekkür ederim canım , sevgiler .😊🌸

Sil
  6. Zehracım inanmazsın ben doğma büyüme Ankaralıyım daha bu Açık Hava Müzesine hiç gitmedim🤓😨Ay inanılır gibi değil kendime kızdım bak şimdi😊Neyse en kısa zamanda gideceğim..Cok güzel bir tanıtım olmuş canım fotolarda müthiş 😊Sevgiler💕

Yanıtlar
    1. Hahahh ben de şaşırdım .😂😂 Nasıl gitmezsin burası çok güzel gerçekten .😍 Git git bir de senin karelerinle görelim buraları .😍 Çok çok teşekkür ederim canım, çok sevgiler .😊💕💕

Sil
  7. İadeği ziyarete geldim, hoş bulduk :)

8. Harikabir yer. Cok severimböyle yerleri ��

1. Teşekkürler.😊🌸 Ben de çok sevdim burayı .😊

Sil
  9. Ankara'da böyle güzel yerler var mıy mış.? Fotoğraflar yine çok güzel. Emeğine sağlık Zehracığım 😊

Yanıtlar
    1. Var var . :) Ankara'da deniz yok ama bol park var . :) Onlar da olmasa çekilmez zaten . :))) Çok çok teşekkür ederim , kocaman sevgiler . :)

Sil
  10. Demek Ankara'da böyle bir yer var.Bilmiyordum,gitmek gerek.Teşekkürler :)