Gezi rehberi,

YALOVA'DA GEZİLECEK YERLER

Şubat 20, 2018 Zehra Çelik Baltacı 28Yorum

Merhabalar :)

Yalova'ya daha önce geldiniz mi ? Yalova'yı ne kadar tanıyorsunuz ? Yalova nasıl bir yer ?
Geçenlerde bir arkadaşım " Yalova'nın köy gibi bir yer olduğunu düşünüyorum . " dedi . Çok şaşırdım ... Daha sonra bir kaç kişiden daha aynı türden cümleler duydum . Neden böyle düşünüyorlar bilmiyorum ama eşimle tanıştığım günden beri Yalova'ya pek çok gez gittim . Eşimin ailesi Yalova'da yaşıyor bu yüzden sık sık Yalova'ya gidiyorduk . Evlendikten sonra bir buçuk yıl Ankara'da yaşadık . Deniz görmüş insanların kurak şehirlerde yaşaması imkansız gibi bir şey . Gerçekten çok zorlandık ve sürekli Yalova'ya taşınma hayalleri kurduk . Planlar yaptık ha döndük dönüyoruz derken bir türlü dönemedik . Ve sonunda 2017 yılının aralık ayında Yalova'ya dönüş yaptık . :) Ee madem Yalova'lı olduk , ben de bir Yalova tanıtım yazısı hazırlayayım dedim . :)

Yalova küçük bir şehir . Burada yaşamak çok güzel . İnsanın yürüyerek sahile gitmesi kadar harika bir şey yok bence . Ben İstanbulluyum . 24 yıl İstanbul'da yaşadım . Her yere otobüs ile gitmek , trafik çekmek , kalabalık insanların içinde yaşamaya çalışmak çok ama çok yorucu ... İşte Yalova'da bunların hepsinden kurtulduk . Gerçi burası da kalabalık ama en azından istediğim çoğu yere yürüyerek gidebiliyorum ...

Düşünsenize iş çıkışı bir arkadaşınızla buluşuyorsunuz . Yürüyüş yapıyorsunuz . Kendinizi bir anda deniz , kum , gün batımı üçlüsü arasında buluyorsunuz . Bütün günün stresini atmak Yalova'da bu kadar kolay işte . Canım Kübracığım'la tanışmış olmam , benim içim büyük bir şans . Zaman zaman iş çıkışlarımda bana eşlik ediyor ve sahilde yürüyüş yapıyoruz . Bazen bana manken oluyor , ona fotoğraf çekiyorum . Fotoğrafsız olmaz tabiki de ... İşte birlikte bütün günün yorgunluğunu böyle güzel kareler çekerek atıp , evlerimizin yolunu tutuyoruz ...

Yalova köy mü sorusuna cevap verdik öyleyse ... Tabiki de değil ... Köyleri olan çok güzel bir şehir . İşim gereği Yalova'nın çoğu bölgesine gitmek zorunda kalıyorum . Bir doğalgaz firmasında doğalgaz projelerinin çizimini yapıyorum . Köylerdeki evlere gaz götürüyoruz . Gittiğimiz köylere aşık olarak geri dönüyorum ... Yalova sakin bir şehir . Yormuyor , dinlendiriyor ...

Yalova'da en sevdiğim şeylerden birisi herkesin bisiklet kullanıyor olması . Her yerde bir bisikletli görmeniz mümkün ... Küçük şehir malum insanlar işe bisikletle gidiyorlar . Ben henüz cesaret edemedim ama ben de işe bisikletle gidip gelmeyi çok isterim . :)

Yalova'yı size öve öve bitiremem . :) Olur da yolunuz Yalova'ya düşerse diye , nerelere gidebilirsiniz size anlatmak istiyorum . :)

Yalova'nın ben en çok sahilini seviyorum . :) Arabalara kapalı , ağaçlarla çevrili şahane bir yürüyüş yolu mevcut . Biz burada eşimle bisiklet sürüyoruz. :)

Deniz kenarına iniyoruz bazen . Kuşları seyrediyoruz ... Ekmek kapmaya çalışan martıları seyretmek insana huzur veriyor . :)

Sahilin devamında deniz kenarı kafeler var . Buralar bar , içkili mekanlar . Bana pek hitap etmiyor akşamları bana uygun değil ama gündüzleri yürüyüş yaparken , tam soluklanmalık ... :)

Buralarda bazen insanları otururken görüyorum . Elinde bilgisayarı bir şeyler yapıyor . Şurada blog yazmak çok keyifli olabilir . :)

Sahil'de içkisiz mekanlar da yok değil bu arada . Benim gözüm yukarıdaki iki fotoğrafın bulunduğu alanda ama sahilinpek çok yerinde denize sıfır güzel mekanlar bulunuyor . Biz genelde sahilin ortalarındaki , deniz kenarı bir mekanda oturmayı tercih ediyoruz. Yalova'nın patates ekmeği meşhur ve buranınki bir harika gerçekten . :)

Yazın Yalova Sahili'ni lalelerle süslediler . Her yer çiçek açtı . Her mevsim , mevsimine uygun çiçeklerle süsleniyor sahil . Ortaya çok güzel manzaralar çıkıyor . :)

Yalova Sahili'nde en çok dikkat çeken yapılardan birisi de bu . :) Burada evlililk teklifi yapanlar bile varmış . Aslında benim çok ilgimi çekmiyor ama hoş olmuş . :)

Benim ilgimi en çok kuşlar çekiyor . Onlar nereye ben oraya  . Sahil boyunca peşlerinden gidiyorum . :)

Yalova Sahil'de balıkçı tekneleri var . Bu teknelerde balık ekmek yemek isterseniz yiyebilirsiniz . Ben balık ekmek sevmiyorum yemedim ama balık ekmeğinin çok güzel olduğunu söylüyorlar . Tavsiye ederim . :)

Yok ben teknede balık yiyemem , deniz tutar derseniz de teknelerin hemen arka tarafında da oturma yerleri mevcut . Burda rengarenk masalarda , şirin ortamlarda da balık ekmek yiyebilirsiniz . :)

Burası Yalova Balıkçılar . Biz burayı çok seviyoruz . Bazen buraya kahvaltıya geliyoruz . Kahvaltı dediğim lüks kahvaltılardan değil . :) Beyaz peynir , simit ve çay üçlüsü . :) Burada ister evden hazırlanıp gelip kahvaltı yapabilirsiniz . İster günün yorgunluğunu atmak için bir çay içip gidebilirsiniz . İsterseniz hiçbir şey yemeden içmeden oturup kalkabilirsiniz . :) Öyle de güzel bir yer . :)

Yalova Balıkçılar'da çok güzel tekne manzaraları oluyor . Buraya ne zaman gelsem bir kaç kare çekmeden gitmiyorum . Ve bu karede bana bir martı eşlik etti . :)

Yalova'ya deniz otobüsü ile gelirseniz İdo'dan indikten sonra sahile doğru giderken karşınıza UMUTTUR YALOVA yazısı çıkıyor . :) Burada önceden MUTLU YALOVA yazıyordu . :) O kalbin içinde fotoğraf çekilmek keyifli oluyor . :)

Yine sahile gelmeden , lunaparka da gidebilirsiniz . Benim gözüm dönme dolapta . :)

Yalova'nın merkezi , sahili çok büyük değil . Zaten söylemiştim Yalova ufak bir şehir . :)
Peki bir sahilden mi ibaret . Hayır . :)

Günübirlik bir gezi düşünorsanız sabahtan Yalova sahili gezip , ardından Araştırma'da bisiklet turu yapabilirsiniz .

İdo'nun hemen solundan  Araştırma'ya gidebilirsiniz . Burada güzel bir bisiklet yolu var  . Yolun karşısı deniz arka tarafında ise piknik masaları var . Burada piknik de yapabilirsiniz . :)

Bu kare yazdan ... :)

Bu kare de kıştan ... :)

Araştırma Sahil'i bittiğinde Yürüyen Köşk'e varıyorsunuz . :) Burada Yürüyen Köşk'ü ziyaret edebilir , denize karşı fotoğraf çekilebilirsiniz . :)

Yürüyen Köşk'ün böyle de güzel bir manzarası var . :)

Bisiklet turuna çıktıysanız Yürüyen Köşk'ten sonra Çiftlikköy Sahili'ne gidebilirsiniz .

Biz eşimle İdo'dan giriyoruz . Araştırma'da bisiklet sürüyoruz . Yürüyen Köşk'ü geçiyoruz ve Çiftlikköy Sahili'ne doğru devam ediyoruz . Orada da bisikletimizi sürüp geri dönüyoruz . :) Bir güzel yorulup , ruhumuzu dinlendiriyoruz . :) Tavsiye ederim , buralar gerçekten çok güzel . :)
Yalova'da hiç araba kullanmadan , yürüyerek ya da bisikletle gezebileceğiniz yerleri sizlere anlattım .

Araba ile gidilebilecek bir kaç yeri de sizlerle paylaşmak istiyorum . :)

1-Esenköy Bayanlar Plajı

Şuanda kış ayındayız ama yaza da çok bir şey kalmadı . Deniz keyfi yapmak isterseniz de hem Yalova sahilinde hem de Yalova'nın belirli ilçelerinde denize girebilirsiniz . Çınarcık , Armutlu çok meşhur zaten biliyorsunuz . Bayanlar için de Esenköy'de bayanlar plajı varmış .  Ben henüz gitmedim . Ama bir iş için Esenköy'e gitmiştik . Marinasını fotoğrafladım . Küçük ve şirin bir bölge Esenköy . Hem deniz , hem de bir haftasonu tatili için tercih edilebilir . :)

2-Termal Kaplıcaları

Doğal güzelliklerini gezmek isterseniz Yalova'nın bir Termal'i var . Termal'e gidebilirsiniz .

Termal'i daha önce bir yazımda sizlere detaylı olarak anlattım . Termal yazıma şuradan ulaşabilirsiniz.

3-Erikli Şelalesi

Yalova'nın Erikli Şelalesi de çok güzel . Oraya yaklaşık bir buçuk sene önce gitmiştim . O sıralar fotoğrafçılıkla ilgilenmiyordum . Fotoğraf paylaşamıyorum . Ama gezmek için güzel bir tercih . :) Gitmenizi tavsiye ederim . :)

Son olarak da bir mekan tavsiyesi yapmak istiyorum .

Art Kafe

Bir soluk almalık , dinlenmelik şirin mi şirin bir kafe . :) Yalova'ya gelirseniz gitmenizi tavsiye ediyorum . :)

Art Kafe'yi daha önce bir yazımda tanıtmıştım merak ederseniz şuraya tıklayınız.

Şimdilik Yalova'dan paylaşacaklarım bu kadar . :) Malum Yalova'ya taşınalı çok olmadı . Zamanla buraları keşfeder size gezilecek yerleri teker teker yazarım . :)

Yalova'ya baharda gelirseniz papatya da toplayın olur mu . :)
Minnak Yalova papatyaları çok güzeller . :)

Mutlu haftalar diliyorum . :)
Hoşçakalın , sevgiyle kalın . :)

Benzer Paylaşımlar

28 yorum:

1. İşte beklediğim tanıtım :) Çooook güzel olmuş ellerine sağlık. Her yere bisikletle gidebilme fikrine bayıldım. Orada yaşamaktan çok keyif aldığın ve fazlasıyla huzur duyduğun o kadar aşikar ki, bilgisayarın ekranını aşıp yüreğime dokundu hislerin. Yalova an itibari ile tercih listemizde yerini aldı :) Papatya toplama fikri de artı puan tabii :) Kısa bir Yalova turu yapıp döndüm sayende :) Sevgileeer..

Yanıtlar
    1. Bol fotoğraflı olduğundan biraz gecikti . :) Çok teşekkür ederim canım . Evet burayı çok seviyorum . Burda yaşamak çok keyifli . Küçük şehirler insana huzur veriyor . Gelin gelin buralara sevgiyle bekliyoruz :)))) Kocaman sevgiler canım . 😊🌸🌸

Sil
  2. Yalova'yı öğrenmiş olduk. Teşekkür ederiz.

YanıtlaSil
  3. Şu minnak inegölde bile bisiklete binemiyoruz yaa git gide İstanbullasiyor sanki her yer araba ve insan 😂

Ama harikaaaa resimlerr ve harika bir tanitimdi bu kuzummm. 😘💕 Nasil hos görseller cekmissin. Cok kiskaniyorum seni dikkat et nazar deymesin 😘💕 iyi geceler sevgiler canm

Yanıtlar
    1. Hahahha 😂😂😂 Kıskanma bee , nazardan korkarım . 🙄🙄 Gel senle de gezelim . 😊😊 Küçük yerlerde bisiklet olmalı bence . Yalova’ya bisiklet yakışıyor . Buralar da araba dolu ama bisikletli de çok ve ben bunu seviyorum . 😊 Kocaman sevgiler canım . 😊💕 Güzel yorumun için çok çok teşekkür ederim. 😊🌸🌸

Sil
  4. Özledim ben oraları amaa..fotoğraflar da içimi eritti resmen,ne de güzel anlatmissin Zehra teşekkürler.. inşallah tekrar gitmek nasip olur,belki de yaşamak, bilemiyorum...siz tadını çıkarın bu sakın, huzurlu şehrin.. sevgiler canım 💕

Yanıtlar
    1. İnsan uzakta olunca her şeyi özlüyor . Biz de Ankara’dayken çok özlüyorduk buraları . 😊 İnşallah geri dönersiniz . 😊 Çok teşekkür ederim canım . Kocaman sevgiler. 😊🌸

Sil
  5. Güzel bir gezi yazısı olmuş :)
    Sevgiler ❤️

1. Çok teşekkür ederim. 😊🌸 Sevgiler . 💕

Sil
  6. Çok Türkiye de gezmek istediğim yer var ama Yalova hiç böyle güzel düşünmemistim ne güzel yansitmissiniz şehrin ruhunu 😊

Yanıtlar
    1. İnşallah gezmek istediğiniz her yere gidebilme fırsatınız olur . Çok teşekkür ederim. 😊 Mutlu günler diliyorum. 🌸🌸

Sil
  7. doğma büyüme buralı olarak güzel bir tanıtım olmuş, Yalova da yaşayan bir blogger bulmakta enteresan oldu. Karşılıklı tanışalım bir gün inşallah. Sevgiler.

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. 😊 Burada bir sürü blogger var . Hatta geçenlerde bloggerlar buluşması yaptık . Bir dahakine size de haber veririz . 😊 İnşallah karşılıklı tanışmak da nasip olur , çok sevgiler .😊🌸

Sil
    2. Inanamadim suan ben yalovada etkinlik bile yaptim baska baska illerden gelenlerle. Uygun olursam cok sevinirim ❤❤

3. 😊😊 O zaman bir dahaki Yalovalı bloggerlar ile olur inşallah . Biz de çok mutlu oluruz . Sevgiler . 😊🌸

8. Fotoğraflar muh te şemmmmm bayıldım.

YanıtlaSil
  9. Fotoğraflarına bayıldım hepsi çok güzel! İtiraf edeyim ben de buraya gelmeden önce köy gibi bir yer hayal ediyordum ama beklediğimden çok farklı çıktı 🤭 Ben sonbaharda geldiğim için güzel havaları çok yakalayamadım, baharını merak ediyorum 😊 Kışın kasvetiyle beraber Sakarya'yı özlemeye başladım ama fotoğrafların bahar ve yaz için beni heveslendirdi, çook teşekkürler bu güzel yazı için ♥

Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. 😊😊 Neden Yalova köy zannediliyor bilmiyorum ama burası şirin mi şirin bir şehir . 😊 Ben hemen hemen her mevsimde bulundum Yalova’da ve her halini sevdim . Ama yazın çok daha güzel oluyor . 😊 Akşamları sahilde yürümesi müthiş ... Bu güzel yorum için ben teşekkür ederim . Kocaman sevgiler . 😊💕

Sil
  10. Zehracım bayılıyorum böyle yerleri anlatmana.Yalovaya gitmiştim ama senin fotoğrafların kadar güzel gelmemişti bana :))Hepsi birbirinden güzel çekimler olmuş.Emeklerine sağlık.
    Sevgiler.

1. Nasıl mutlu oldum . Çok ama çok teşekkür ederim. 😊 Çok sevgiler . 😊💕🌸

Sil
  11. Bu yazınıza denk gelmem çok iyi oldu. Yalova'ya hiç gelmedim ama son günlerde termale gitmek için bir yer arıyorum. Hem İstanbul'a yakın olması ,hem de sevimli bir şehir olduğu için öncelikli tercihim olabilir. Sevgiler...

Yanıtlar
    1. O zaman ne güzel olmuş . :) Hem Yalova'yı gezerseniz hem de termale gidebilirsiniz . :) Sevgiler . :)

Sil
  12. Galiba gitmeden bende aşık oldum Yalova'ya :) nasılda romantik yazmışsınız. İlk baş koca bulup sonra kocamla bisiklet sürmem lazım sahil kenarında. Benim aklım bisiklet de ve sahilde :) güzel bir yazı olmuş tebrik ederim.

Yanıtlar
    1. Hahahha bu güzel yorumu yüzümde gülücüklerle okudum . :) Teşekkürler :) İnşallah gönlünüze göre bir eş ile gönlünüzce sahillerde bisiklet sürersiniz . :) Çok çok sevgiler . :)

Sil
  13. Çok begendim Yalovayı😊Sayende görsel bir şölen eşliğinde Yalovayı daha yakından tanımış olduk Zehracım 😍Lunaparkı,tekneleri,kafeleri. Çok hoş.Emegine sağlık canım.Sevgiler çok💕

Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim canım. İnşallah canlı görmek de nasip olur .😇 Çok çok sevgiler .😊🌸💕