KAPADOKYA GEZİSİ

by - Şubat 13, 2018

Merhabalar :)

Geçen sene eşim ben ve eşimin bir arkadaşı Ankara'dan günübirlik Kapadokya'ya gittik . Eşimin arkadaşının Nevşehir'de bir işi varmış benimle gelir misiniz dedi . Biz de ne zamandır Kapadokya'ya gitmek istiyorduk , tabi ki geliriz dedik düştük yollara . Ankara'dan Kapadokya çok uzak değil ama yolların bir kısmı çok bozuk olduğundan yavaş gitmek zorunda kalıyorsunuz . Yaklaşık 4 saatte anca gidebildik . Önce eşimin arkadaşı Nevşehirde'ki işlerini halletti . Bir mola vermiş olduk . Yedik içtik biraz etrafı gezindik . Ama günün yarısı da Nevşehir'de geçmiş gitmiş oldu ... Neyse Nevşehir'den Kapadokya çok uzak değilmiş . Yola çıktık ve çok geçmeden Kapadokya'ya vardık . İlk olarak Göreme Ulusal Park'ı  ve Uçhisar bölgesini gezdik .

Göreme ve Uçhisar'da nereleri gezebilirsiniz ?

Göreme Açık Hava Müzesi
Güvercinlik Vadisi , Güllüdere Vadisi , Aşk Vadisi , Zemi Vadisi
Göreme Panorama İzleme Noktası

Uçhisar Kalesi , Cevizli ,Tığraz Kalesi

Geziye başladığımızda ilk gördüğümüz mimarilerden birisi bu güzel yapıydı . :) Ama benim aklım balonlardaydı . :) Deli gibi etrafta balonları arıyordum . :) Sürekli eşime " Musa , balonlar nerde ? Hani niye göremiyoruz . Balonları görmek istiyorum . " deyip durdum . :)

Etrafta dolanırken , fotoğrafta gördüğünüz amca ile karşılaştık . Amcanın gözleri görmüyor ve önünde bir çanta var . İçinde Kapadokya bebekleri bulunuyor . Amca oturmuş köşesine bebek satıyordu ve fiyatları çok uygundu . 5 lira mıydı hatırlamıyorum gerçekten çok uygundu . Amcadan bir bebek aldık . :) Çok güzel bebekleri var . Kapadokya'ya giderseniz bu amcadan bebek alın olur mu . :)

Kapadokya'nın mimari yapıları gerçekten şahane . Şurada bir gece kalmak isterdim . :) Vaktiniz olursa siz kalın . Keyifli olacağına eminim . :)

Yukarıdaki iki fotoğraftaki yapının tamamı :)

Peribacaları gerçekten çok güzel . Amcadan aldığım bebekle birlikte ortaya şahane bir görüntü çıktı . Siz de böyle güzel kareler çekebilirsiniz . :)

Bu harika yapının içine girebilirsiniz . Eskiden buralarda insanlar yaşıyormuş . Öyle söylediler . Gerçekten mükemmel değil mi ...

Uçhisar Kalesi

Göreme ve Uçhisar'ı hızlıca gezdikten sonra arabamıza atladık ve Avanos'a doğru yola çıktık .

Avanos'da nereleri gezebilirsiniz ?

Paşabağ Rahipler Vadisi , Devrent Vadisi , Zelve Vadisi
Çavuşin köyü , Özkonak Yeraltı Şehri , Sarıhan Kervansarayı
Alaaddin Cami , Avanos Sac Müzesi , Çanak Atölyeleri

Biz ilk olarak testilerin olduğu bölgeyi gezdik . Bolca testilerin ve ağaçların fotoğrafını çektim . :)

Kapadokya'nın meşhur testileri ...

En çok da bu bölgeyi fotoğraflamak istiyordum . Kapadokya deyince gözümde hep bu mavi , kırmızı testiler canlanıyordu ve gerçekten çok güzelmişler . :)

Kapadokya'nın testi yemeği de meşhurmuş ama bizim vaktimiz az olduğundan yemek yerine gezmeyi tercih ettik . :)

Ve nazarlık ağacı . :)

Bu bölge gerçekten çok güzel . Atlara ve Peri Bacaları'na karşı testiler ve ağaçlıklar ortaya çok güzel görüntüler çıkarmış .

Bu bölgede hediyelik eşyalar da satılıyor . Minyatür Peri Bacaları hediye etmek için çok güzeller . Buradaki hediyelik eşyacıları gezebilir , sevdiklerinize ve kendinize hediyelik eşya alabilirsiniz .

Avanos'da atları da ziyaret edebilirsiniz . Ata biniliyor mu onu tam hatırlayamıyorum ama atları izlemek de keyifli . :)

Avanos'u gezdikten sonra oradan ayrıldık . Paşabağ Vadisi'ne gittik . Peri Bacaları'nın aralarında dolaşmaya başladık . Bu vadi peribacaları arasında dolaşmak için ideal bir bölge .

Peribacaları ile tüm dünyaya ün salmış olan Kapadokya bölgesinin kalbi, Rahipler Vadisi olarak da bilinen bu vadide atmakta . Şöhretli peribacalarına ev sahipliği yapan Paşabağ Vadisi, peribacalarının oluşumunun ve gelişiminin en iyi şekilde gözlenebileceği yerlerden bir tanesi .

Bu vadide yer alan peribacalarının yaşlıları ve gençleri mevcut . Yaşlı olanlar zamanla aşınıp kaybolacakken, bitişik halde olan genç peribacaları ise zamanla birbirinden ayrılarak çoğalacaktır . Bu doğa harikalarının şapkalı gibi görünmelerinin sebebi ise alt katmanlarının daha yumuşak olduğu için çabuk aşınmasıdır. Böylece şapka şekli ortaya çıkmış .

Paşabey Vadisi'nin girişinde otopark bulunuyor ve ücretsiz . Vadinin girişinde de ücret alınmıyor . Peribalacarını keyifle gezebilir , içlerine girebilirsiniz .

Sınırlı vakitte kısa bir Kapadokya turu yaptık . Peri Bacaları'nı gezdik , Avanos'u gördük ve Kapadokya'nın manzaralarını seyrettik . Geniş bir zamanda Kapadokya'ya tekrar gitmek ve balonları görmeyi çok istiyorum . İnşallah sizlere de gitmek nasip olur . :)

Kapadokya'ya Nasıl Gidilir ?

Biz Kapadokya'ya Ankara'dan gittik . Ankara'dan Kapadokya 310 km . Yaklaşık 3,4 saatte özel aracınızla gidebilirsiniz . Ankara'dan yola çıkarsanız E90 karayolu üzerinden Kapadokya'ya doğru gidebilirsiniz . Yolunuzun üzerinde Tuz Gölü bulunuyor . Biz yol üstü Tuz Gölü'ne de uğramıştık . Ardından Aksaray ve daha sonra da Nevşehir'de oradan da Kapadokya'ya ulaşabilirsiniz .

İstanbul veya farklı illerden gelecekseniz ve özel aracınız yoksa , Kayseri'ye uçakla gelip , Kayseri'den Kapadokya'ya geçebilirsiniz .

Kapadokya'da neler yapabilirsiniz ?

Balon'a binip yukarıdan manzarayı seyredebilirsiniz . Ama balonları görmek ve binmek istiyorsanız sabah 4,5 civarları orada bulunmanız gerekiyor . Sabah çok erken saatlerinde balonlar havalanabiliyor . Gündüz rüzgar olduğundan balonlar havalanmıyormuş . Ücretleri kişi başı 250-300 arası diye biliyorum . Fiyatlar artmış olabilir .

ATV turu yapabilirsiniz . ATV turları internetten araltırdığıma göre saatlik ücretlendiriliyor . Saati kişi başı 50-100 tl arası değişiyor . Detaylı araştırmadım . :)

Testi kebabı yiyebilirsiniz . Haberlerde görmüştüm . Çok meşhurmuş , Kapadokya'ya gidince yenmeden dönülmüyormuş .

Kapadokya'nın o şahane otellerinde konaklayabilirsiniz . :) Taştan , mağara tarzı otellerde konaklama bence harika olacaktır . :) Otel ücretleri min . 50 lira ile max 900 lira arası değişiyor .

Ve tabiki de eşsiz manzaranın tadını çıkarıp , günlük geziler yapabilirsiniz . Fotoğrafçılığa ilgi duyuyorsanız harika kareler çekebilirsiniz .

Kapadokya hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki sayfayı ziyaret edebilirsiniz .

Mutlu haftalar diliyorum .
Sevgiler . :)

You May Also Like

14 yorum

1. çok açıklayıcı ve güzel bir yazı olmuş. Ben de görmeyi çok istiyorum. Gerçi görmüş kadar oldum :) www.idilob.com

Yanıtlar
    1. Hahaha 😂😂 İnşallah gitmek de nasip olur , canlı canlı görürsünüz . Çok teşekkür ederim , sevgiler 😊

Sil
  2. Görmeyi çok istediğim bir yer Kapadokya. Ama özellikle balona binmeyi çok çok istiyorum. Okudukça aşağılarda görselini aradı gözlerim. Merakla okudum, çok eğlendim emeğine sağlık. Sevgiler :)

Yanıtlar
    1. Hahah . 😂😂 Ben de gezdikçe balonları aradım durdum ama malesef sabah çok erken saatlerde havalanıyormuşlar göremedim ... İnşallah bir dahaki gitmeme nasip olursa göreceğim . 😊 Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım, kocaman sevgiler . 😊🌸

Sil
  3. Benim de gitmek istediğim yerlerden.Siz de çok güzel anlatmışsınız. Emeğinize sağlık:)

Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda gidebilirsiniz . Çok teşekkürler . :)

Sil
  4. Bloggerlar Sanal Alemde Buluşuyor!
    Merhaba, yazınız için teşekkürler. Bloggerların buluşma ve sosyal paylaşım platformunda sizleri de aramızda görmek isteriz. Böylelikle diğer bloggerları tanıyabilir, yeni fikirler edinebilir ve içeriklerinizi daha geniş kitleye tanıtabilirsiniz. İyi çalışmalar.

Yanıtlar
    1. Merhaba , yorumunuz ve davetiniz için teşekkür ederim . İyi günler ...

Sil
  5. Ablamda gitmisti. Gercekten harika dimi kuzm. Sırf balona binemem diye gitmiorum. Ona o kadar para verirsem geri dönemem orda kalirim haha 😂 o bebeklerden iki tane var bende. Cok sirinler 😘😆 eline saglk canim benmm

Yanıtlar
    1. Evet çok güzel. 😊 Balon gerçekten çok pahalı . 🙄 Ben binmesem de olur , görsem bana yeter . 😂😂 Çok teşekkür ederim canım . 😊💕 Kocaman sevgiler . 💕💕

Sil
  6. Cennet gibi her yer bir de karabasana cevirmeseler.

Sahane fotograflar bayıldım tekrarlari nasip olsun

Yanıtlar
    1. Aynen öyle ne güzel söylemişsiniz . Çok teşekkür ederim , amin inşallah . Sevgiler . 💕

Sil
  7. Çok görmek istediğim bir yer.Fotograflar harika çıkmış. Görmek nasip olur inşw.
    Teşekkürler canım 😍

Yanıtlar
    1. İnşallah sana da görmek nasip olur canım . 😊😊 Ben teşekkür ederim canım. 😊💕🌸 İyi geceler . 😊