Kartepe Doğa Yürüyüşü

by - Ocak 17, 2018

Merhabalar :) Doğa yürüyüşleri yapmayı seviyor musunuz ? Biz fırsat buldukça guruplara katılıp doğa yürüyüşü yapıyoruz . Eşimle Kartepe yürüyüşüne kaydımızı yaptırıp , heyecanla günün gelmesini bekledik . 7 Ocak pazar günü sabah erkenden uyandık , gurubun toplanacağı alana gittik . Daha önce Ankara'da da bir doğa yürüyüşüne katılmıştım ancak o yürüyüş çok profesyonel bir yürüyüş olmuştu . Sabahtan akşama kadar 25 km yürüymüştük . Daha sonra yazısını yazacağım inşallah . Bu yürüyüş ise bol beklemeli bir yürüyüş oldu . Daha yola çıkamadan yarım saat bir saat arası bekletildik . Saat 9 gibi yola çıktık . Yolda sabah kahvaltısı molası verdik . Biz eşimle kahvaltımızı yapmıştık , onun yerine mağaza gezmeye karar verdik . Doğa yürüyüşlerine katılanlar bilir . Yürüyüşe uygun giyinmek gerekiyor . Benim de tozluğa ihtiyacım vardı eşimle eksik giderdik bu aradan . Mola bitti gidiyoruz derken ikinci arabanın lastiği patladı . Hak aksi ... Yine bir bekleme moduna geçtik . Neyse çok sürmedi Allah'tan yola çıktık .

Kartepe'ye vardığımızda saat 12 olmuştu . Gezi rehberimiz 8 km'lik bir kar yürüyüşü yapacağız dedi . Peeeh 8 de neymiş dedim . Demez olaydım , 4 km ya yürüdük ya da yürümedik . Kar yürüyüşünde kar üzerinden de değil yollardan yürüdük .

Geziyi neredeyse hiç beğenmedim diyebilirim . Ama anın tadını çıkarmak için eşimle elimizden geleni yaptık . Genelde guruptan önde yürüdük ve ben de bu sayede fotoğraf çekebilme fırsatı buldum . Ağaçların kar içindeki görüntüsü şahaneydi ...

Yaklaşık 2,3 km yol yürüdükten sonra geziden bir arkadaşın babasının kafesinde mola verelim dediler . Ne yürüdük ki mola veriyoruz . Böyle gezilere ticari işler karıştı mı ben kızıyorum . Doğa yürüyüşü yapıyorsak doğa da yürüyelim ... Neyse ... Eşimle sobayı görür görmez soba başına kurulduk . Bi güzel ısındık . Yaklaşık bir saatlik molanın ardından geri dönüş yoluna çıktık .

Kafenin yanında ne görelim . Kar üzerinde çadır kampı . İnanamadım biz 8 km bile yürüyüş yapamıyoruz ama insanlar karda kamp yapıyor ... Helal olsun bu güzel insanlara . Çadırlarını fotoğraflamadan edemedim :)

Baktık bu gezi kar yürüyüşünden çıktı , guruptan kimseye çaktırmadan kaçtık :) Dağlara vurduk kendimizi . Kar yürüyüşü dediğin kar üstünde yapılır . Yalnız kar üstünde yürümek de pek kolay değilmiş . Kar buz olmuş donmuş . Baya zorlandık .

Daha doğrusu ben zorlandım . Eşim önden ben arkasından ... " Musaaaa bekle beni " bağrışlarıyla yükseklere yükseklere doğru yürüdük . Bir de tepeden baktık ki gurup baya ilerlemiş görünmüyor . Eşim aşağıya inmemiz lazım dedi . Ben korktum , nasıl incem diye düşünürken kalp atışlarım hızlandı . Eşim kay ben seni tutarım dedi . Ben kaydım o tuttu . Bi zaman sonra karların üzerine bıraktım kendimi ağaçlardan tutuna tutuna aşağıya iniverdim :)

Eşim hız kesmeden yürümeye devam etti ve ben de arkasından koşturmaya :)
Sonunda guruba yetiştik . Kimse guruptan ayrıldığımızı fark etmemiş . Guruba katıldık ve yürüyüşe devam ettik .

Geri dönüşü tamamladıktan sonra yemek zamanı geldi :) Menüyü söylemeyeceğim canınız çekmesin :) Fotoğraftan siz tahmin edin :) Ben yemekten çok mamgal ateşinde ısınmakla meşgul oldum çünkü çok üşümüştüm . Eşimle karlarda kayarken baya ıslanmışım , gezinin devamını üşüyerek geçirmek zorunda kaldım . Mangal ateşi harikaydı . :)

Yemek sonrası yola çıktık . Hadi bitti eve dönüyoruz derken dönüşte de mola verdik . Dondum resmen bir an önce eve gitmek istiyorum ama bu sefer de mola yüzünden yolculuğu bitiremedik .Yol üstü doğa kıyafetleri satan bir mağazada alışveriş için yaklaşık bir saat mola verdik . Böyle bol molalı bir geziyi de hayatımda ilk kez yaptım ! Neyseki bir saat sonra yola çıktık ve evimize döndük .

Bu arada geziden sonra çok hasta oldum . Çok üşütmüşüm . Halen iyileşemedim . Ama baya toparladım . Bir tavsiyede bulunmak istiyorum bu tarz gezilere gittiğinizde yanınızda mutlaka yedek çorap , yedek kıyafetler , hatta ayakkabı bile bulundurun . Yoksa benim gibi ıslanır sonra da çok hasta olursunuz . Ammaan sağlığınıza çok dikkat edin , olur mu ...

Yazıma bu güzel doğa manzarası ile veda etmek istiyorum :)
Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle ...
Sevgiyle kalın ...

You May Also Like

28 yorum

1. Fotoğraflar çok güzeldiii, uzun zamandır görmemiştim zaten çok da özlemiştim ne iyi oldu bu yazı :)
    Kocaeli benim doğduğum şehir, Kartepeyi de çok severiiim :)
    Çok sevimli geçmemiş senin için ama olsun yine de güzel bir anı olarak yerini almış anı defterinde.
    Ve tabii şifalar diliyorum, sağlık olsun ki bu güzel yazılarını hep görelim burada :)

Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim . Evet biraz sıkıntılı bir gezi oldu ama ufak tefek anıların kalması da bize yetti . Ne güzel yorum yapmışsın ya çok çok mutlu oldum . İnşallah , elimden geldiğince yazmaya devam edeceğim . Tekrardan teşekkürler , sevgiler . 😊💕

Sil
  2. Kuzuuum inan ki enişteye seslenişini hayal bile ettim şu an :) Ama harika olmuş ya, şansa biz göremedik bu sene kar geçen sene ne güzel kar bile oynardık :( Olsun sen iyi ol da, kar görmedim demezsin bu yıl hihi :) Karelerin yine çok güzel dememe gerek yok sanırsam, sen beni anlıyorsun:) Eline sağlık kiii 💕💕

Yanıtlar
    1. Kuzum benim çok teşekkür ederim . 😊 Karı Ankara’da bolca görmüştük ama Yalova’da göremeyeceğiz galiba . 😂😂 Kartepe az da olsa kar sevinci yaşattı . 😊 Hamd olsun iyiyim kuzum . ☺️ Sen de iyi ol inşallah . Kocaman sevgiler , bol teşekkürler . 😊💕💕

Sil
  3. Aaaaa:))))ayolcum bu doğa yürüyüşü olmamış, hastalanma yürüyüşü olmuş:))Şaka bir yana çok geçmiş olsun. 25 km yürümek wooow Maşallah diyorum ki, nazar değmesin, karda yürümeyi ben de severim yani öyle siz ve eşiniz gibi profesyonel yürüyüş tabii ne gezer? Yani kapımın önündeki karda gezmek gibi:))kapımdan bakkala kadar:)))kar çok güzel bir şey ama bu sefer istediğiniz gibi olmamış, bir dahakine diyelim. Kafeyi çok sevdim ama sıcacık soba filan hoş. Takipteyim...

Sevgiler:)

Yanıtlar
    1. Yürüyüş olsun da ister 1 km ister 25 km olsun . Yeter ki olsun . ☺️☺️ Biz bir yapmaya başlarsak o kmler artar inşallah . Ay evet resmen hastalık yürüyüşü oldu da hamd olsun atlattık :) Soba olan her yer ayrı bir güzel değil mi . 😊🌸 Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim , ben de takipteyim hoş geldiniz . 😊 Kocaman sevgiler . 😊💕🌸

Sil
  4. Çok severim doğa yürüyüşlerini ama biraz serbest takılmayı daha çok severim ince çekimler yapabilmek için, rahat rahat gezebilmek için buarada fotoğraflar çok güzeller:))

Yanıtlar
    1. Yürüyüş yürüyüşlükten çıkınca ben de eşime keşke kendimiz gelseydik sadece de doya doya yürüyüp fotoğraf çekebilseydim . 😂 Aslında guruplu etkinlikler çok hoş oluyor . Amaç zaten sıkı bir yürüyüş yapmak oluyor da bu yürüyüş pek yürüyüşe benzemedi . 😂😂 Gezi başka . O zaman beni kimse tutamaz ilgimi çeken bir yerde saatlerce bile durabilirim . Her açıdan fotoğraflarım . 😂 Çok teşekkür ediyorum . Kocaman sevgiler . 😊💕

Sil
  5. Çok geçmiş olsun. Ben de bu turlarda falan ticari amaç için bir yerlere sürüklenme fikrinden hiç hoşlanmıyorum. Özgürce tatmak lazım doğayı. Fotoğraflar öyle güzel ki keşke demekten kendimi alamadım. Bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Emeğinize sağlık :)

Yanıtlar
    1. Çok sağolun . 😊 Di mi ama doğa dururken kafelerde işimiz ne . Güzel yorumunuz için çok çok teşekkür ediyorum. 😊 Kocaman sevgiler . 💕

Sil
  6. Soğuğu hiç sevmeyen biri olarak daha dibimdeki Uludağa gitmeye cesaret edemedim ben 😁

İçim titredi okurken canm. Bence gezi kötüde olsa bahane eşle gezmek şahane diyorum 😁💕 eline saglik sevgilerimle

Yanıtlar
    1. Soğuğu ben de sevmem ama karı severim :) Çok teşekkür ediyorum canım . Sevgiler :)

Sil
  7. Macera dolu bir gezi olmuş gerçekten.Tur olunca bazen aksaklık oluyor tabii.Kar ve fotoğraflar çok güzel😊
    Haklısın yedek kıyafet götürmek en iyisi ne olur ne olmaz..Sana da çok geçmiş olsun canım😘

Yanıtlar
    1. Evet maceralı oldu birazcık :) Turların avantajları da oluyor dezavantajları da ama ben seviyorum yine de :) Çok çok teşekkür ediyorum canım . Çok sağol , sevgiler :)

Sil
  8. çok geçmiş olsun.Fotoğraflar harika bayıldım.

YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun. 😊 Blogunuza bayıldım çok tatlı, samimi yazılar. 😄 Fotoğraflar da harika. 😍 Yürüyüş yapmayı bende çok severim, hele doğayla iç içe oldumu tadından yenmez. 😁

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim . 😊 Hoşgeldiniz . 😊🌸 Di mi yürüyüş, hele de doğa yürüşüyü çok çok güzel . Herkese tavsiye ediyorum . İnsana huzur veriyor , ruhu dinlendiriyor . 😊 Huzurlu akşamlar diliyorum, sevgiler . 😊💕

Sil
  10. Fotoğraflar her zamanki gibi çok profesyonelce çekilmiş. Yürüyüşe gelince, ben de doğa yürüyüşünü çok severim. Özellikle kışları böyle doğayla iç içe bir mekanda yürümek çok keyifli olmalı.

Bu arada geçmiş olsun dileklerimi de iletiyorum, mutlu günler :)

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim . Evet gerçekten doğa yürüyüşleri çok keyifli ve insana çok iyi geliyor . Çok sağolun . Sağlıklı , huzurlu günler diliyorum . 😊

Sil
  11. Yürümeyi çok seviyorum ama soğuklarda değil.Fotoğraflara bakarken bile üşüdüm ben :) Siz çok iyi yapmışsınız yine de :) Tebrik ederim sizi :)

1. Hahha 😂 Ben her türlü yürüyüşe varım . 😊 Teşekkür ederim . 😊💕

12. Merhaba;
    üstüste attığınız iki yayınınızı maalesef göremiyorum acab a bu sorun sadece bende mi?

Yanıtlar
    1. Merhaba . Son yayınımı anasayfamda malesef ben de göremiyorum . Sadece yorum olark görünüyor . Nedenini henüz çözemedim .

Sil
    2. Sonradan görünüyor yeni farkettim MİM yazısınıda göremiyordum şimdi görebiliyorum.