Bolu Yedigöller Milli Parkı,

BOLU YEDİGÖLLER MİLLİ PARKI

Ocak 14, 2018 Zehra Çelik Baltacı 46Yorum

Mutlu hafta sonları ! Kasım ayında eşim ile sonbahara Bolu Yedigöller'de veda edelim dedik . Yedigöller Kasım'da bir harikaymış . Ağaçlar yapraklarını dökmüş , her yer turuncu olmuş . Yapraklar göllere de düşünce ortaya şahane manzaralar çıkmış .

Bu yazımda sizin için bir yandan Yedigöller gezimizi anlatırken , diğer yandan sizler için Yedigöller hakkında bilgiler vereceğim .

Yedigöller nerede ?

Bolu'da :)

Nasıl gidebilirsiniz ?

Biz Yedigöller'e Ankara'dan gittik . Ankara'dan Yedigöller 214 km , yaklaşık 3 saat .
Özel arabanız ile gidecekseniz , Ankara - İstanbul yolunun 152. km'sindeki Yeniçağa ve 190. km'sindeki Bolu'dan kuzeye ayrılan yollardan Milli Parka ulaşabilirsiniz .

Özel aracınız yoksa , Yedigöller'e sıkça turlar düzenleniyor . Pek çok arkadaşım bu turlar ile Yedigöller'i gezmeye gitti . Fotoğraf çekmeyi seviyorsanız , tur ile gitmenizi tavsiye ederim . :)

Neler yapabilirsiniz ?

Yedigöller'de kamp yapabilirsiniz . Kamp dışında konaklama için evler de bulunuyor . Bu evlerde de kalabilirsiniz . Günü birlik gidecekseniz , gündüz pek mangal yakan görmedim ama göl kenarında piknik yapabilirsiniz . Piknik için masalar bulunuyor .  Göl kenarı yürüyüşleri yapabilirsiniz . Fotoğraf çekmeyi ya da çekkilmeyi seviyorsanız şahane fotoğraflar çekip , çekilebilirsiniz .

Tavsiyem şudur ki , bir kere bile olsa bu doğa harikası gölleri ziyaret edin . Gerçekten çok ama çok güzel . :)

Kamp Maceramız

Biz yola biraz geç çıktığımızdan  Yedigöller'e hava kararmaya yakın anca vardık . Bu yüzden hemen çadırımızı kurduk . Yedigöller insanlar tarafından çok ilgi çekiyor . Gittiğimizde aşırı kalabalıktı . Kamp yapmak için de bir sürü insan gelmişti . Göl kenarları çadır dolu olduğundan , kendimize yer bulamadık . Ama göle yakın bir yere kurulduk :)

Çadırı kurup yerleşene kadar hava karardı . Akşam olunca da kampçılara atşe yakma izni çıktı . Biz de ateşimizi yaktık . Yemek hazırlığımızı yaptık .

Semaverimizi de demledik .

Yedik , içtik , doğanın keyfini çıkardık :) Semaver çayımıza misafir bile geldi :) Bir çifte çay ikram ettik , muhabbet ettik . :) Gecenin karanlığında , ateş başında ısınarak bir müddet oturduk , ruhumuzu dinlendirdik . Uykumuz gelince de ateşimizi söndürüp , çadırımıza uyumaya gittik .

Yedigöllerde kamp yapın olur mu . Gerçekten çok keyifli . Sadece bir konuda sıkıntı çektik . Kampa gelen hemen hemen herkes gece alkol aldı . Aşırı derece alkol alıp değişik sesler çıkaran bir gurup yüzünden bütün gece kimse uyuyamadı . Ben uyumuşum :) Uyku tulumumuzu yanımıza almıştık ama ben çok üşürüm yanıma bir de yorgan getirmiştim . Yorganıma sarılıp mışıl mışıl uyumuşum :)

Gündüz olunca hava soğudu . Ateşe de izin vermediklerinden çok üşüdük . Hemen kahvaltımızı yapıp toparlandık ve gölleri gezmeye başladık :) Biraz göller hakkında bilgi vermek istiyorum .

Milli park bünyesinde Büyükgöl, Seringöl, Deringöl, Nazlıgöl, Küçükgöl, İncegöl ve Sazlıgöl olmak üzere 7 göl bulunuyor . Bu göller aralarında 100 m. yükselti farkı bulunan iki plato üzerinde . Ortalama 780 m. yükseklikte olan platodaki göllerin en büyüğü Büyükgöl . En derin yeri ise 15 m . Büyükgöl’ün güneydoğusundaki Deringöl, 20 m. uzunluğundaki akan bölümü ile Büyükgöl’e bağlı .

Biz kampımızı Deringöl'ün etrafında yaptık . Gezimize de Deringöl'den başladık .
Bir ucundan başlayarak göl etrafında yürüyüş yaptık .

Deringöl

Deringöl'den sonra diğer platoya doğru yürümeye başladık . Yolda çok güzel manzaralar ile karşılaştık .

Yürüyüşün sonunda Nazlıgöl'e ulaştık .

Nazlıgöl

Nazlıgöl etrafında da kamp yapılabiliyor . Ama bana sorarsanız , ben tercih etmem . Bu gölü çok sevemedim :) Nazlıgöl diğer platodan 100 m yükseklikteki diğer platoda bulunuyor . Ve bu platonun en geniş gölü . Dibinden sızdırdığı bol miktardaki su, gölün kuzeydoğusunda yüzeye çıkarak bir şelalenin oluşmasına sebep olduğundan  Nazlıgöl'e “Şelale Gölü” de deniyor . Bu platoda Sazlıgöl , İncegöl ve bir de Küçükgöl bulunuyor .

Nazlıgöl'den sonra İncegöl'e gittik . Birbirlerine çok yakınlar .

İncegöl

İncegöl'ün hemen karşısında da Sazlıgöl bulunuyor .

Sazlıgöl

Bu platoda Küçükgölü fotoğraflayamadım . Küçükgöl'ü bir önceki gün , milli parka girerken görmüştük ama acelemiz olduğundan yakınına gidemedik .

Bu platodaki gölleri bitirdikten sonra diğer platoya doğru yürüyüşümüze devam ettik .  Aşağıya indiğimizde gezimize Büyükgöl'ün bir kenarından başlayıp , ardından Seringöl'ü gezerek devam etmiştik . Seringöl Büyükgöl'ün karşısında bulunuyor . Seringöl etrafını gezdikten sonra da Büyükgöl'ün diğer tarafını gezerek yürüyüşümüzü bitirdik .

Seringöl

Büyükgöl

Büyükgöl, Yedigöller’de canlı alabalık yetiştirilmesi için damızlık amaçlı kullanılmakta . Ülkemizde ilk alabalık üretme istasyonu 1969 yılında burada kurulmuş .

Yedigöller'de en çok Büyükgöl , Deringöl ve İncegöl'ü beğendim :)

Yedigöller hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki sayfayı ziyaret edebilirsiniz .

Gün içinde hava çok soğuduğundan gezimizi bitirmeye karar verdik ve öğleden sonra yola çıktık . Tam yola çıkarken de bir arı pıt diye elimi soktu . Eve gidene kadar ağrıdan kıvrandım durdum . Bir kaç gün de acısı geçmedi . Yedigöller hatırası oldu bana da :)

Yazıma bu güzel bayan ve beyfendi ile veda etmek istiyorum .
Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle ...
Sevgiyle kalın ...

Benzer Paylaşımlar

46 yorum:

1. Bloglarınızı keyifle takip ediyorum. Emeğinize sağlık. :)

1. Çok teşekkür ederim. 😊 Mutlu pazarlar . 🌸

Sil
  2. harika görsellerle çok güzel bir yazı olmuş :)
    ben de beklerim bloguma :)

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum , takipteyim :)

Sil
  3. nefis bir yerin nefis fotoları :) bi de baksan ya, header'daki fotoyu çok sevdim de nerde çektin kii :)

Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 😊 Yalova sahilinde çektim . Beğenmene sevindim :)

Sil
  4. bu soğukta donmadınız mı yaa :) harika bir şey yapmışsınız, süper fotoğraflar ''

Yanıtlar
    1. Azıcık donduk :) Ama Yedigöller’de kamp yapmayı çok istemiştim . 😂 Tavsiye ederim :) Çok teşekkür ederim , sevgiler . 😊💕

Sil
  5. En sevdiğim yerlerdendir bir baharda birde sonbaharda gördüm bence her mevsim
    güzel, fotoğraflar yine şahane, hayalimiz kamp bakalım gerçekleştirebilecekmiyiz :)

Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim :) Dediğiniz gibi her mevsim , her zaman harikaaaa . 😊🌸 İnşallah kampa da gidersiniz , kamp kısmı çok keyifli :) Sevgiler 💕

Sil
  6. Ben de Ankara'da bir turla gideyim diyorum,bir türlü gidemedim.Bu yazıdan sonra hızlandırayım bari gitmeyi :)

Yanıtlar
    1. Kasım ayında gitmenizi tavsiye ederim . Yapraklar turuncu iken , ağaçların rengi hafiften kahveye dönmüşken ortaya şahane görüntüler çıkıyor . 😊

Sil
  7. Güzel bir tatil... Müthiş :)

YanıtlaSil
  8. Fotoğraflarla yaşattığın görseller ve çağrışımlar için teşekkür ederim. Ben de Bolu'ya daha ziyade ilk ve sonbaharda gidiyorum. Her ne kadar kamp yapmak nasip olmasa da doğanın doğal hali beni de büyülüyor Zehra'cığım. Paylaşım için teşekkürler, sevgilerimle:)

Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için ben teşekkür ederim :) Gerçekten doğa büyüleyici değil mi :) Doğayı seven insanları bir başka seviyorum . İnşallah kamp yapmak da nasip olur canım benim . 😊 Kocaman sevgiler . 😊💕🌸🌸

Sil
  9. Bu harika fotoları çekmeden duramıyorsun değil mi? :) Teşekkürler çok güzel çekimler ve güzel bir gezi olmuş :)

Yanıtlar
    1. Duramıyorum . 😊 Aksine fotoğraf çektikçe çekesim geliyor . Güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum . Mutlu akşamlar dilerim .

Sil
    2. Çek çek sen çektikçe böyle güzel fotolar çekesim geliyor ama hiç beceremiyorum :)

3. Bıkmadan çekmeye devam edersen , zamanla daha güzel kareler çekmeyi başarabilirsin . :) Tekrardan çok teşekkür ediyorum. 🙋🏼

4. Güzel tavsiye :) Tek çekebildiğim yollar :)))

Sil
    5. Harika yol fotoğrafları gördüm . Güzel kareler çekmek istiyorsan , gönülden istersen başarabilirsin . Başarılar diliyorum .

10. ben de gitmeyi çok istiyorum. muhteşem fotoğraflar ve yazınız da mükemmel. daha nice gezmelere

Yanıtlar
    1. İnşallah size de gitmek nasip olur , çok teşekkür ediyorum.

Sil
  11. of muhteşem fotoğraflar:)) Instagramınızı da takip ediyorum artık:)

YanıtlaSil
  12. Bolu ,yedigöller hep gitmek istediğim ama bir türlü gidemediğim yerler arasında.İnşallah bir gün gitmek nasip olur.Fotoğraf çekimleri ve ,anlatım harika :) Emeklerinize sağlık :)

Yanıtlar
    1. O hep gitmek istediğimiz ama bir türlü gidemediğimiz yerlere hiç aklımızda yokken bir anda gitmek nasip oluyor :) İnşallah en kısa zamanda gitmeniz dileğiyle . Çok teşekkür ediyorum, sevgiler . 😊💕🌸

13. Gerçek olamayacak kadar güzeller 😀

1. Gerçekler , gerçek ... Çok teşekkürler. 🙋🏼

Sil
  14. Çok güzel fotoğraflar. Hayran kalmamak elde değil. Teşekkürler :)

YanıtlaSil
  15. Fotoğrafları çok begendim📷hepsi birbirinden guzel😊Emeğine sağlık.
    Yedigöllere Kasım ayında falan gitmek daha iyi oluyor galiba değil mi hava açısından...Yazılarının ve fotoğraflarının devamını bekliyorum sabırsızlıkla 😊

Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ediyorum . 😊 Evet kasımda hava soğuk oluyor ama renkler şahane oluyor . 😊 Sonbahar renklerini kasımda tam olarak gösteriyor bize . Yedigöller için kasım ayını tavsiye ediyorum . ☺️ İnşallah devamı gelecek , tekrardan teşekkürler , sevgiler . 😊💕🌸

Sil
  16. Hep gitmek istiyordum Yedigöller'e ama bir türlü fırsat bulamamıştım. Bu fotoğrafları gördükten sonra kesinkes gideceğim karar verdim! Yazınızda benim gibi kamp yapmak isteyen kişiler için gayet bilgilendirici ve hoş bir yazı olmuş emeğinize sağlık :)

Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda gitmek nasip olur . Gerçekten çok güzel :) Güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum :) Sevgiler :)

Sil
  17. Burayı aynı Atatürk Arboretumu'na benzettim. Çok güzelmiş. Fotoğraflar da çok güzel çıkmış, tam zamanında gitmişsiniz. :)

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim . Yaa evet özellikle kasım ayını bekledik o şahane renkleri görebilmek için :) Mutlu akşamlar diliyorum . :)

Sil
  18. Bolu da milli bir parkın olduğunu bilmiyordum. Anlatımınızın güzelliğinin yanında çektiğiniz resimlere de bayıldım diyebilirim :) Gerçekten muazzam resimler olmuş :)
    Emeğinize sağlık. Daha çok gezi yazılarınızı okumak temennisiyle. Saygılarımla. Vesselam...

Yanıtlar
    1. Bolu Gölcük’te de çok güzel bir milli park var . Onu da anlatmıştım . Dilerseniz bakabilirsiniz . Güzel yorumunuz için çok çok teşekkür ederim . Mutlu haftasonları diliyorum.

Sil
    2. En kısa sürede yazınızı keyifle okuyacağım. Resimlerinizi de çok merak ettim doğrusu.
      En kısa sürede okuyacağım. Sizlere de hayırlı haftasonları dilerim.

19. Kartpostal gibi fotoğraflar hepsi😍 Ellerine sağlık yazı için.

YanıtlaSil
  20. Yedigöllere kadar gidip yarım saat kalıp dönmek zorunda kalmıştık kesinlikle tekrar gidip kamp yapmalıyım bu arada çekimlerinize yine bayıldım. 🤗

Yanıtlar
    1. Sizin için çok kötü olmuş , o kadar yolu çekip dönmek istemezdim . Kesinlikle bir dahakine gidip kamp yapmalısınız , güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Mutlu günler.🌸