GÜRCİSTAN / BATUM

by - Aralık 16, 2017

Merhabalar :) Batum'dan rengarenk karelerim var . Yakın zamanda eşimle Rize'ye gitmiştik ve Batum'u da bir günlüğüne gezmiştik . Batum Rize'ye 1 saat civarı uzaklıkta . Karadeniz gezisi yaptığınızda Batum'u da görmeye gidebilirsiniz . Benim ilk yurt dışı deneyimim oldu . Değişik manzaralarla karşılaştım ve hepsini sizlerle paylaşmak istiyorum :)

Batum'a eşim ve ben iki kişi gittik . Batum'a girişte araba ile sadece sürücü içeri girebiliyor . Yolcular ise yürüyerek girmek zorunda . Vize ya da pasaport olmadan da ülkeye girebiliyorsunuz . İlk girişte Türkiye tarafından 15 TL'ye pul almanız gerekiyor .
Daha sonra önce Türk gümrüğünden geçerek kimlik kontrolünden geçiyorsunuz . Daha sonra da Batum gümrüğünde eşyalarınız aranıyor ve bir kontrol de orada yapılıyor . Gümrükten çıkınca da hop yurt dışındasınız :)

Biz eşimle önce arabamızı park edecek bir yer bulduk . Daha sonra da Batum'u sokak sokak gezdik . Batum sokaklarında bizi kocaman binalar karşıladı .

Bu yapının ihtişamı beni benden aldı :)

Sırasıyla gezilecek yerler :

1-Tiyatro Meydanı

2-Avrupa Meydanı

3-Medea Heykeli

4-Astronomik Saat

5-Piazza

6-Bakire Mary Kilisesi

Batum sokaklarını gezerken ilgimi çeken diğer yapıları da sizler için fotoğrafladım :)

Sokak gezmekten yorulduğunuzda ya da sıkıldığınızda bi sahil havası alabilirsiniz :)

7-Batum sahil yürüyüş yolu

Batum sokaklarında çok fazla yürüdük . Devasa yapıları incelerken çok yorulduk . Yemek yemek için mekan ararken bir Türk lokantası bulduk . Yemekleri çok güzel , gitmenizi tavsiye ederim . Ücretleri de gayet iyi .

Karabak Restaurant
Adres : 39 Chavchavadze St , Batumi , Gürcistan

Yemekten sonra da Batum Botanik Bahçesi'ni gezdik .

8-Botanik Bahçe

Botanik Bakçede gün batımı :)

Botanik Bahçe o kadar büyüktü ki gez gez bitiremedik . Bazı bölgelerini gezemedik bile . Çeşitli çeşitli bahçeler vardı . Vaktimiz yettiği kadar gezdik ve yorgunluktan artık yüreyemez hale geldik . Hava da karardı ve ormanda karanlıkta kaldık . Gürcü bir amca bizi arabasına aldı da bahçeden çıkabildik :)

Batum'da nereler gezilir diye gitmeden bir araştırma yapmıştık . Eğik bir yapı görmüştüm internette ama sokak sokak dolanmamıza rağmen eğik yapıyı bir türlü görememiştik . Hava kararıp , yorgun düşünce eğik yapıdan vazgeçip dönmeye karar verdik . Yol üzerinde White Restaurant bize gülümsedi :)

9-White Restaurant

İçerisine girip , gezme fırsatım olmadı . Olur da giderseniz bir kaç fotoğrafınızı görmek isterim :)

Batum'dan paylaşacaklarım bu kadar . Sanırım Botanik Bahçe'ye giderek hata ettik :) O kadar büyüktü ki çıkıp da başka yerleri gezemedik .

10-Miracle Park

Miracle Park'ı malesef gezemedik .
Park içerisindeki yapılar :
Ali ve Nino heykeli
Alfabe Kulesi
Chacha Kulesi
Dönme Dolap
Seaport

Olur da Batum'a giderseniz öncelikle bahsettiğim yerleri gezin . Daha sonra fırsatınız olursa ya da vaktiniz çoksa Batum Botanik Bahçesi'ni ziyaret edin . Bir kaç günlükse geziniz Botanik Bahçe'ye bir gün ayırmanızı tavsiye ederim .

Batum'dan paylaşacaklarım bu kadar :)
Sevgiyle kalın ...

You May Also Like

12 yorum

1. İnşallah giderim demek geldi icimden. O saatli yapılars devrik restoranta bayıldim :) ama o kirmizi renkli bitkinin ne olduğunu anlamadim 😀

Yanıtlar
    1. Hahah inşallah 😇 Devrik yapıyı ben de çok sevdim . Kırmızı çiçek sanırım Kadife çiçeği. 😊 Kocaman sevgiler ♥️

2. Adamlar yapılarını iyi korumuşlar. Ters yapı da enteresanmış 😉

YanıtlaSil
  3. çok gitmek istiyorum batuma. blog keşif etkinliğinden geliyorum takipteyim bloğuma da beklerim sevgiler https://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

1. Hoşgeldiniz , inşallah en kısa zamanda gitmek nasip olur . 😊

Sil
  4. Çok güzel yermiş özelliklede evlerine ve tren rayının olduğu fotoya bayıldım tam bir çizimlik.Ne güzel bir gezi olmuş.

1. Çok teşekkür ederim canım . 😊 Dilediğini çizebilirsin , sevgiler . 😊♥️

Sil
  5. heey hiç aklıma gelmeyen bi yer. saol yaaa gidiceeeem :)

YanıtlaSil
  6. Kuzummm fotoğraflar bir harika, biz seninle konuşmuştuk gerçi mimari yapı anlayışları pek farklı bizden 🙈 Eline sağlık ne güzel yazı olmuş😍