Rize Gezisi

Kasım 08, 2017

Merhabalar :) Yemyeşil bir yazı okumaya var mısınız ? Bu yazımda sizleri Rize'nin renkleriyle buluşturacağım . Rize'ye ilk gez 2016 yazında gittim . Böyle bir şey daha önce ben hiçbir yerde görmemiştim ... İnanın fotoğraflara bakarken içiniz açılacak . Bildiğiniz gibi Rize güzel ülkemizin Karadeniz bölgesinde bulunuyor . Rize'de her yer çaylık . Yürüdüğünüz yolların kenarları çaylık . Evlerin etrafı çaylık . Dağlar çaylık ... Özellikle köyler yemyeşil .

Bu fotoğraf Rize'nin Güneysu köyünden . Bunu evimizin penceresinden çektim . Eşim Rize Güneysu'lu orada evleri ve çaylıkları var . Bu nedenle bazı zamanlar hem ziyaret hem ailesine yardım amaçlı Rize'ye gidiyoruz . Rize'ye 3 kere gittim , ilk gittiğimde aşık olmuştum ve oraya bir kere gittiğinizde vakit bulsam da bir daha gitsem diye yanıp tutuşuyorsunuz . Sanki sizi çağırıyor , hadi gel ruhunu dinlendir , temiz hava al , yeşile doy dercesine ... Eğer bir eviniz varsa , ya da bir akrabanız kesinlikle gidip bir hafta da olsa doğayla iç içe olmalısınız . O da yoksa Rize merkezde otelde kalın ama gidin gezin muhakkak . Sizler için gidip görmeniz gereken yerlerin bir kısmını paylaşacağım . Diğer iki gezmemi ise daha sonra fotoğraflarıyla birlikte farklı mevsimlerde de Rize'yi görmeniz için paylaşacağım .

Rize'de yaşayan ya da evi olan herkesin muhakkak çaylığı da var demektir . Çaylık varsa iş var demektir . Çayın gübresi , çöpü , kırması , kesmesi ... Baya bir zahmeti var . Ama bakarsanız güzel de getirisi var ... Biz de çaylıklara yeni bir çaylık ekliyoruz şu sıralar . Rize'de işler yoğun yani . Eşimin annesi ve babası işler için Rizedeydi ve bizi de yardıma çağırınca gidelim dedik . Daha varır varmaz ilk günden çalışmalara başladık . Ben çaydan da bakmasından da anlamam . Maksat gönül yapmak , biraz da olsun destek olmak . Yeni yapılan çaylıklara kışın kar yakmasın diye çay çöpü seriliyormuş . Hani şu fabrikalarda dalından toplanmış yaş çay kuru çay haline getirilirken geriye kalan çaya da çay çöpü deniyormuş . İşte o çay çöpünü yeni çaylığa 3 gün boyunca eşim ve ben birlikte serdik . Saman gibi bir şey . Battık resmen ... Çay çöpünü kovalara doldurup çay fidanlarının üzerine döktük . 6 dönüm araziye çay çöpü serdik en sonunda o kadar yorulduk ki çay çöplerini bohçasıyla birlikte döküp çocuklar gibi ordan oraya tekmelemeye başladık . Kendimi çocuklar gibi hissettim . Her yerim toz toprak oldu ama çok da eğlendim :)

Rize genelde dumanlıdır . Dumandan göz gözü görmez bazen ... Bu kare çaylıktan . Çay çöpünü merak edenler için de bu kısım henüz serilmemiş ama fotoğrafın sağındaki çubuğun üzerine biraz çay çöpü düşmüş . İşte o çay çöpü ile bütün bu gördüğünüz fidelerin üzerini kapattık .

Çay fideleri :)

İlk iki gün yarım gün çalıştık ve öğleden sonraları gezdik . İlk gün Handüzü yaylasına çıktık . Eşimin biraz işleri vardı o işlerini yaparken ben de yaylayı fotoğrafladım .

Yayla rengarenkti . Turuncu , kahve , yeşil , sarı ve beyaz ... Kar vardı dağların tepelerinde ... Sonbaharda Rize bir başka güzelmiş ...

İkinci gün ise Yayla yollarını fotoğrafladık . İlk gün acelemiz vardı sadece yaylayı gezebilmiştim ve yayla yollarındaki rengarenk ağaçları fotoğraflamak için sabırsızlanıyordum .

Yol boyunca bütün ağaçlar turuncu , sarı , yeşil rengarenk görünüyordu . Fotoğraflarda o güzelliği sizlere tam anlamıyla gösteremiyorum malesef . Siz gidin gözlerinizle görün . Aşık olacaksınız :)

Yükseldikçe köylere yukarıdan bakabiliyorsunuz ve muhteşem görüntülerle karşılaşıyorsunuz .

Bu da başka bir kare :) Biraz daha aşağılara indiğinizde bu kareyi çok farklı bir şekilde göreceksiniz :)

Yukarıya doğru çıktıkça yayla evleri de ağaçların arasından bize gülümsedi .

Handüzü yaylasına yaklaştığınızda yol kenarında sizi bu güzel evler karşılıyor . Yaylada kalmak istiyorum ama evim yok diyenler için yapılan bu evlerde kalabilirsiniz . Ücretleri ne kadar ben de bilmiyorum .

O kadar yol çıktık bulutlara karşı dinlenmeden aşağı inmek olmaz :) Yayla manzarası :)

Yaylada dinlendik manzarayı seyrettik ve dönelim dedik . Benim tek düşüncem bulutlardı . Genelde yaylada bulutlar sizden aşağıda olur . Ama benim şansıma Rize'de bu sefer hava çok güzeldi ve bulutlar aşağı inmiyordu . Çok istedim sanırım dönüşte bir baktık ki bulutlar aşağı inmiş . :)

Biraz daha indikçe bulut denizi ile karşılaştık :) İşte benim bulutlarım ve benim için oradalar :)

Bulutlar dağları sarıyor fark ettiniz mi ?

Bu fotoğrafı yukarı çıkarken de çekmiştim . Aşağı inerken manzara değişti . Bir kısmını bulutlar kapladı ve ortaya şahane bir görüntü çıktı :)

Bulutlara doyum olmaz ... Aşağı indikçe bulutların içinde kaldık ve çaylığa geri döndüğümüzde her yer bulut oldu :) Çok çok güzeldi ...

Dördüncü gün biraz köyü gezdik ve daha sonra Andon Ilıcaları'na gittik . Ilıca suyu şifalıymış . Bol mineralli soda tadında bir suyu var . Andon'a giderseniz ılacadan muhakkak su alın . Su şişenizin içine bir taş koyarsınız ılıca suyunu bozulmadan bir müddet saklayabilirsiniz .

Köyden bir manzara :) Köyde her yerde dereler var ve böyle dağlardan sular akıyor .

Bu derenin görüntüsü çok hoşuma gitti . Bir yanı ağaçlarla örtülü karşısında çaylıklar ve ev manzaraları ...

Bu da şirin mi şirin bir köy evi . Önündeki de nayla . Eskiden buzdolabı yokken , insanlar yiyeyeceklerini naylalarda saklarmış . Şimdi artık kullanılmıyorlar . Ama Rize'de hemen hemen her evin yanında bir nayla da bulunur ve çok güzel görünüyorlar öyle değil mi :)

Köyden çıktık Andon'a yol aldık . Ilıcaya doğru giderken bu güzel evleri gördük . Eskiden kullanılıyormuş sanırım ama artık bakımsız kalmışlar . Yine de çok güzel görünüyorlar .

Ilıca suyu bu derenin kenarında . Fotoğrafta görünmüyor . Suyu çok az ve dereye akıyor . Çok faydalı ve şifalı bir suymuş . Biz gittiğimizde taş düşüren birisi su içmeye gelmişti . Taş düşürenlere iyi geliyormuş . Amca suyu içip içip ordan oraya zıplıyordu taşı düşürebilmek için :) Biz biraz su içtik ve şişelerimizi ılıca suyu ile doldurup eve döndük .

Eve dönmeden öne eşimin halasının yaşadığı mahalleye gittik . Evlerinin hemen karşısında bu ürpertici köprü bulunuyor . Bu köprüden yürümüşlüğüm var ama sonbaharda baya bi sallanıyordu üzerinde yürümeye cesaret edemedim :) Sizler için fotoğrafladım :)

Beşinci gün Kıbledağı Camii'ni ziyarete gittik . Dağın tepesinde bir cami :)
Camiye giderken Güneysu'nun köylerinin içinden geçtik .

Cami çok yüksekte olduğundan epey yükseldiğimizde mola verip etrafı seyrettik . Yukarıdan aşağı çaylık manzarası :)

Güneysu'dan cami 5 km uzaklıkta . Yaklaşık 45 dakikada camiye vardık .

Kıbledağı Camii Rize'nin Güneysu köyünde bulunuyor . Rakımı 1200 metre .  Karadeniz'in en yüksek camisi .

İlk yapım tarihi bilinmeyen caminin orjinal halinin 1910 yılında Salahalı Sabit isimli bir imam tarafından bozularak kara kesme taştan yeniden inşa edildiği belirtiliyor . İkinci kez 1963 yılında Yusuf Yılmaz önderliğinde aslına uygun olmayan bir şekilde yeniden restore edilmiş .

Ayrıntılı bilgi için :

Cami 2013 yılında tekrar restorasyona girdi ve 2015 yılında inşaatı bitti . Fotoğrafta yeni halini görüyorsunuz .

Caminin etrafında piknik yapabilmek için mesire alanları bulunuyor . Cami ziyareti yapıp , zirvede piknik de yapabilirsiniz .

Camii dönüşü köy manzaraları ...

Rizeye nasıl gittik ?

Rize'ye gitmek için özel arabamızla Ankara'dan saat 16:00 civarları yola çıktık gece 02:00 civarı da evimizdeydik . 10 saatte rahatlıkla gidilebilir . Yol gerçekten çok uzun ve yorucu ... Otobüs ile 13 saat sürüyor . Mümkünse özel aracınızla gitmenizi tavsiye ederim . Ya da uçak ile Trabzon'a gidip ordan Rize'ye gidebilirsiniz . Ankara'dan Rize'ye uçaklar genelde İstanbul aktarmalı çok yüksek fiyatlara gittiğinden biz uçak ile gitmeyi denemedik . Tercih sizin ...

Bu gezimizde Rize'den paylaşacaklarım bu kadar . :) Yazımı kuşum Limon'un köy manzarası seyrederkenki fotoğrafı ile bitirmek istiyorum :) Sizi bolca yeşille buluşturduğumu düşünüyorum ama fotoğraflarla yetinmeyin olur mu ? Olur da bir fırsatını bulursanız Karadeniz'in yeşili ile kucaklaşın .

Rize'ye giderseniz eğer Batum'u da ziyaret edebilirsiniz . Rize'ye 1 saat uzaklıkta .
Rize'ye gitmişken Batum'a da bir günümüzü ayırdık . Ama Batum'u ayrı bir yazıda paylaşacağım . Dönüşte Gümüşhane'ye uğradık ve bir gecede orda kaldık . Gümüşhane'den Ankara'ya doğru giderken de yol üzeri Sivas'ı ziyaret ettik . Sırasıyla gittiğimiz yerleri sizler için yazıp paylaşacağım .

Gelecek yazılarımı merakla bekleyin olur mu :)

Sevgiyle kalın ... :)

You Might Also Like

35 yorum

1. Çok keyifli bir Rize yazısı okudum. Rizeli çok yakın arkadaşlarım var hep anlatırlar, arazinin dik olduğu, çaylıklar, yaylalar, evler, yeşil.. Fotoğraflarda hepsini görmüş oldum. Çok farklı ve zor bir coğrafya ama en doğalından her şey. Yazları nemi çokmuş ama ona da alışmışlardır, yaylalarda doğal klima zaten.
    Diğer yazılarınızı da merakla bekliyorum.

Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim . :) Rize'ye ilk gittiğimde ben de şok olmuştum . Dik araziler ve uçurum kenarlarına yapılmış evler ... Ama harika bir atmosferi var oranın ya anlatamam :) Sürekli yağmur yağıyor , dumanlanıyor her yer ... Farklı çok farklı :) En yakın zamanda yazacağım inşallah , sevgiler :)

Sil
  2. Ne güzel manzaralar var öyle rengarenk! Sayenizde biz de gezmiş kadar olduk. Teşekkürler...

YanıtlaSil
  3. Limon'u kıskandım resmen:) manzaralar, fotoğraflar harika...anlattıklarına göre siz yorulmussunuz ama ben çok keyif aldım okurken:) çok istiyorum gitmeyi,şimdi daha da çok:) sevgiler

Yanıtlar
    1. Yaaa biz de çok keyif aldık hem çalıştık hem gezdik :) İnşallah en kısa zamanda gidersiniz . Harika ötesi ☺️ Kocaman sevgiler . 😊

Sil
  4. Deepin sayfasında gördüm bloğunuzu hemen geldim ve takipçiniz oldum. Çamlıhemşin'e kadar gitmiştim arabayla unutamadığım bazı yerlerde suların içinde gittiğimizdi. Pazar'ı da Bodrum'un ilk bakir haline benzetmiştim. Ama sizin fotograflar, o renk cümbüşü muhteşem. Çay çöpünü o kadar yere yaymak çok emek ama çok da zevkli bence. Bu güzel paylaşım için teşekkür.

Yanıtlar
    1. Öncelikle bu güzel yorum için ben teşekkür ederim . Bloğuma hoşgeldiniz . 😊 Çaylıklarda gerçekten büyük bir emek var . Tekrardan teşekkürler, saygılar . 😊

Sil
  5. Bu ne güzel blog böyle! Nerelerdeydiniz daha önce?
    Yoksa bu soruyu size değil Derin'e mi sormalı :)))

Sormama gerek bırakmamş zaten. Deep Tone sayesinde haberdar oldum ve seve seve takipteyim. Kuşlu adı, Karadeniz dolu kareleriyle çok güzel bir blogunuz var :)

Merhaba.

Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Bu ne güzel yorum , çok teşekkür ederim . Bloğuma hoşgeldiniz . :)

Sil
  6. Geçen sene Karadeniz turuyla gitmiştim Rize'ye, tabi daha detaylı sizden okumak, beni o günlere götürdü, memleketin her yeri güzel 💕 ellerinize sağlık

Yanıtlar
    1. Ne güzel yapmışsınız :) Aynen memleketimiz çok çok güzel . Kocaman teşekkür ederim. Sevgiler 😊

Sil
  7. Ha bu Rize'ye bi ben gidemedum daa :) Resimler harika olmuş hatta izin verirseniz bir kaç tane resmi bilgisayarıma kaydetmeyi düşünüyorum. :) Ağaçların renk renk duruşunu masaüstü görseli yaparsam süper görünür.

Yanıtlar
    1. İnşallah gidersiniz . 😊 Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim . Tabiki de yapabiliriz , böyle değer vermeniz beni çok mutlu eder . Hayırlı geceler dilerim .

Sil
    2. Peki aldım birini. Teşekkürler :)

3. Ne demek , ben teşekkür ederim . :)

8. Yeni yakaladım sizi. Ah şu Karadeniz, mest ediyor beni. Çocukluğumda bir karpostalla başladı bütün sancı, kabahat o kartpostalda. Görseller bi harika, yüreğinize ve ellerinize sağlık. :)

Yanıtlar
    1. Hahaha :))) Karadeniz gerçekten çok güzel. Çok çok teşekkür ederim . Bloğuma hoşgeldiniz , sevgiler :)

Sil
  9. Rengarenk ağaçlar da bulutlar da çok güzel görünüyor. Ne güzel yerler :)

Yanıtlar
    1. Hem de çok güzel :) Yorumunuz için teşekkür ederim .

Sil
  10. Photoshopla yapılan sonbahar efektlerinin hepsi kendiliğinden oluşmuş. İlk bakışta fotoğraflarda oynama var zannettim. O derece güzeller :)

Yanıtlar
    1. Birazcık efekt yok değil ama verdiğim efektle bile ordaki güzelliği , renklerin şahane görüntüsünü yansıtabildiğimi düşünmüyorum . ☺️ Sevgiler . 😊

Sil
  11. Turkiye'de en cok gormek istedigim yerlerin basinda Karadeniz var, yaylada bir kac hafta gecirsem keske diye geciyor icimden ara ara, bu yazidan ve harika fotograflardan sonra tekrar depresti bu istegim :)

Cok sanslisiniz oralarda bir eviniz, aileniz oldugu icin, tadini cikarin bol bol benim yerime de:)

Sevgiler..

Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim . 😊 İnşallah gitmek nasip olur , bana da evlendikten sonra nasip oldu . ☺️ Ben de eşime söylüyorum aynısını , çok şanslısın diye . 😂😂 Onlar bizim gibi farkında değiller ya ben kıymet biliyorum . 😂 Sevgiler . 😊

Sil
  12. Sevgili Zehra, öyle güzel fotoğraflar çekmişsin ki sayende güzel bir Karadeniz turu yaptım. Deniz bulutları, naylalar eşliğinde gezinmek, çay kokusunu ve sıcaklığını hissetmek bahardan kalma bir sabaha denk geldi. Bu renkli ve keyifli yolculuk için teşekkürler. Sevgilerimle:)

Yanıtlar
    1. Ne kadar içten , ne kadar güzel bir yorum . 😊 Kocaman teşekkür ettim . 😊 Sevgiler . 😊

Sil
  13. Şurada şu köşede 2 gün gün geçirebilir miyim ne olur:))

Yanıtlar
    1. Neden olmasın ama 2 gün az gelebilir :) Sevgiler :)

Sil
  14. Rizeliyiz biz de ama daha hiç gitmedik. Böyle şahane fotoğraflar gördükçe içim gidiyor. İnşallah bir gün gitmek nasip olur :)))

Yayladan görünen bulut manzarası da enfesmiş, şimdi orada olmak vardı :))

Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim . Bence en kısa sürede gitmelisiniz :) Sevgiler . 😊

Sil
  15. sonbahar fotoları ne hoş yaaa :)