ALANYA TATİLİ

by - Ekim 31, 2017

Merhabalar :) Bugün sizlerle rengarenk bir yazı paylaşmak istiyorum :)

Ramazan bayramı sonrası ailem ve eşimle birlikte bir yerlere gidelim napalım ne edelim derken eşim Alanya'ya gidelim dedi . Bir tanıdığın evi varmış boşta . Bir hafta kalır geliriz dedi . Bir heyecan hadi gidelim o zaman deyip çıktık yola . Ve iyiki de gitmişiz :) Hayatımda böyle güzel bir deniz görmemiştim ... Masmavi , dupduru ... Aşağıdaki fotoğraf Kleopatra Plajı'ndan ... Nasıl ama harika değil mi :)

Alanya yolculuğumuz 9 saat sürdü . İstanbul'dan yola çıktık Alanya'ya varır varmaz ilk iş market alışverişimizi yaptık ve eve girdik . Evimiz Mahmutlar'daydı . Havuzlu büyük bir aprtmandı . Şahane bir yerdi :) Şansa böyle bir ev denk geldi :) İlk gün dinlendik yedik içtik eve yerleştik akşam da Alanya'ya gittik . Sahilini gezdik . Çok renkli . Korsan gemileri sahili süslemiş . Cıvıl cıvıl etraf  insan kaynıyor .

İlk gün yol yorgunluğu denize giremedik . İkinci gün internetten araştık öğendik ki şansımıza bu yıl Alanya'da kadınlar plajı açılmış ve evimize de çok yakın :) Hazırlandık , toplandık eşim bizi kadınlar plajına götürdü .

Aysultan Kadınlar Plajı

Deniz tertemiz ... Kumsalda şezlonglar ve localar vardı . Localar ücretliydi . Günlüğü 30 TL . Onun dışında giriş üçreti yok . Servis hizmeti de sunuyorlar o da ücretsiz . Sadece yanınıza yiyecek alamıyorsunuz orda kafetaryadan almanız gerekiyor ama orası da çok pahalı değil . Bütün çalışanlar bayan sadece servis şoförleri erkek ama onlar da plajın yukarısında duruyorlar . Plaj yoldan aşağıda bayanları kimse görmüyor . Özellikle kadınlar plajı isteyen bayanlar için harika bir yer . Şiddetle tavsiye ediyorum  .

Denizi taşlı ama biz çok sevdik :) Taşlardan çok rahatsız olmadık .

Plajda duş , lavabo ve bir de mescit bulunuyor . Lavabolar temiz . Localarda da mini buzdolapları var . Kafeteryadan aldığınız soğuk şeyleri gidene kadar dolapta saklayabilme imkanınız var . Görevliler çok güleryüzlü . Plaja yukarıdan aşağıya bayan görevliler ile arabayla indiriliyorsunuz . İnsan kendini harika hissediyor gerçekten :) Anlata anlata bitiremedim ama bu gittiğim en güzel , temiz ve bakımlı kadınlar plajıydı . Alanya'ya giderseniz bu plaja gidin mutlaka :)

Üçüncü gün önce biraz gezelim sonra da denize girelim dedik ve Sapadere Kanyonu'nu gezmeye gittik :)

Sapadere Kanyonu Alanya Mahmutlara 30 km uzaklıkta . Doğa harikası :) Suyu buz gibi . Ruslar o buz gibi suya atlayıp yüzüyorlar siz de izliyorsunuz :) Ayaklarımı zor soktum aşırı soğuk ama gidip görülesi şahane bir  yer :)

Fotoğrafa dikkatli bakarsanız asma köprüyü farkedebilirsiniz . Doğanın içinde köprü üzerinde yürüyüp etrafı seyrediyorsunuz . İnsana keyif veriyor :)

Yürüyüşün bittiği yer :) İnsanlar bu bölgede yüzüyor genelde . Macera arayanlara tavsiye ederim :)

Dördüncü gün Alanya Kalesi ve civarını gezdik . Kale civarı gerçekten çok güzel . Hava çok sıcak ve kavuruyor olmasaydı o yokuşlu yolları yürür gördüğüm her şeyi fotoğraflardım büyük ihtimalle ama hava dehşet sıcaktı ...

Kızıl Kale

Alanya Kalesi Yolları

Alanya Kalesi'nin manzaraları

Beşinci gün Dim Çayı'na gittik . Yemek yemek , yemeğe ara verip yüzmek için güzel bir yer :) Ne çok sevdim ne de sevmedim . Fotoğraflara bakarak gidip gitmeme kararını size bırakıyorum :)

Dim Çayı'nda Cennet Vadisi gibi pek çok restorant mevcut . Çay üzerinde yemek yerken ayaklarınızı suya sokabilirsiniz . Su kayaklarından çaya atlayıp yüzebilirsiniz . İlgi duyuyorsanız , hoşunuza gittiyse gitmenizi tavsiye ederim :)

5 günde Alanya'yı hem gezdik hem de denizinde yüzdük . Sabahları gezilmesi görülmesi gereken yerleri gezdik , öğleden sonraları da  bazen kadınlar plajı bazen de Alanya plajında yüzdük . Kadınlar plajı taşlıydı ama Alanya plajı kumluktu ve denizi dupduruydu . Suyu da üşütmüyor çok güzeldi . Yüzmek için harika kesinlikle tavsiye ederim :)

5 günün sonunda Alanya'dan Fethiye'ye doğru yola çıktık . Kelebekler Vadisi'ni görmeyi çok istiyorduk bir gün de olsa Fethiye'yi görelim dedik , düştük yollara :)

Yol üzeri Manavgat Şelalesi'ni de görelim dedik :)

Görüp görebileceğiniz manzara bu kadar :) Gidip gitmeme tercihini size bırakıyorum . Biz gittiğimizde çok da gitmeye gerek yokmuş dedik :)

Alanya'dan Fethiye yaklaşık 4-5 saat sürüyor . Fethiye'de kalacak yerimiz yoktu ve gitmeden otel de tutmamıştık . İnternetten bi kaç yeri aradık ama bir gecelik oda bulmak da çok zor oldu . Kimse bir gece için otel odası kiralatmak istemiyor . Sonunda 250 TL'ye ufak bir oda bulduk . Denize  çok yakın değildi ama arabayla da çok uzak değildi .

Ölüdeniz

Otele yerleştik , yedik içtik yola çıktık Kelebekler Vadisi'ne gidiyoruz . Ama biz arabayla gidilir sanıyoruz da meğer tekne ile gidiliyormuş . :) Biz de vakit kısıtlı olduğundan yukarıdan vadiyi fotoğrafladık ve otele geri döndük :)

Kelebekler Vadisi Faralya

Kelebekler Vadisi'ne gitmek için tekne turları düzenleniyor . Kişi başı 50 lira diye hatırlıyorum . Sabah götürüyor akşam da gelip alıyor . Ya da kişi sayınıza göre tekne de kiralayabiliyorsunuz . Bizim çok vaktimiz olmadığından vadi yerine plajda yüzmeyi tercih ettik . Otele döndükten sonra hazırlığımızı yaptık ve denize indik . Fethiye'nin denizi de bir harikaydı . Mükemmeldi . Çok da derin değildi . Çok sevdim :) Yüzmeyi sevenlere şiddetle tavsiye ediyorum . :)

Tatilimizin son günü de İstanbul'a doğru yola çıktık . Ben Muğla'yı çok merak ediyordum . Güzel Köylü diye bir dizi vardı . Herkes bilir :) Güzel Köy'ü gezmeyi çok istiyordum . Yol üzeri Muğla'ya uğradık Güzel Köy'ü de gezdik gördük :) Ardından da İzmir'e uğradık bi sahil havası aldık . Ve yolculuğumuzu İstanbulda bitirdik :)

Güzel Köy fotoğraflarını daha sonra Güzel Köy yazımda paylaşacağım  :) Heyecanla bekleyin olur mu :) Umarım Alanya tatili yazımı seversiniz .

Sevgiyle kalın , hoşçakalın :)

You May Also Like

16 yorum

1. Çok güzel yerlermiş canım:) gitmedim ama resimlerde görünce bayıldımmm :) inşallah gitmek nasip olur :) teşşekkür paylaşım için sevgiler ;)

Yanıtlar
    1. İnşallah :) Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) Sevgiler :)

Sil
  2. Fotoğraflar harika diyorum :) Ellerine ayaklarına sağlık. Antalya favori şehrim resmen aşk yaşarım Antalya ile.. Candır can :)

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Bana da ilk kez bu yaz gitmek nasip oldu. Ben de çok sevdim :)

Sil
  3. Bayıldım şu an kuzum :) o nasıl mavi duru bir deniz:) sanırım ben gitsem o locayı da alırım hahaha çok hoşuma gitti :)) Eline yüreğine yazına sağlık, koccaman kalpler benden :)♥️

Yanıtlar
    1. Hahaha :) Locaya ben de aşık oldum kuzum :D İnşallah sana da gitmek görmek nasip olur . Kocaman sevgiler :)

Sil
  4. Ayy fotolara bayıldım o kadar güzel kareler ki anlatamam .Sanki oaralara gittim için ısındı.Güzel bir paylaşım için teşekkürler.<3

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Umarım size de gitmek nasip olur . Sevgiler :)

Sil
  5. Alanya benim de sevdiğim bir yer,özellikle Dim Çayı :)Fotoğraflar da çok hoş.Emeğine sağlık..Sevgiler

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kocaman sevgiler :)

Sil
  6. Kasımın son haftası Alanya'ya bir haftalığına misafirliğe gidiyorum inş. ,gidip görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum :)

Yanıtlar
    1. Yaa ne güzel :) Gerçekten harika bir yer . İyi gezmeler :) Sevgiler :)

Sil
  7. Alanya çok güzel bir ilçe. Mahmutlar'a doğru bahçelerin ve sakinliğin artması küçük beldeyi yaşanılır kılıyor. Alanya denildiğinde ilk olarak aklıma Dim Çayı geliyor. Hem muhteşem manzarası hem de suda yaşanılan piknik keyfi unutulmayacak derecede güzel. Bu denli kısa zamanda bu kadar yeri gezmene şaştım doğrusu. Fotoğraflarınla yaşattığın çağrışımlar için teşekkürler. Mutlu bir hafta sonu dileklerimle, sevgiler:)

Yanıtlar
    1. Merhabalar . ☺️ Alanya’da muz bahçeleri gerçekten çok hoş . ☺️ Dim Çayı da dediğiniz gibi çok keyifli . ☺️ Kısa zamanda kısa geziler yapınca çok yer görebildik :) Güzel yorumun için çok teşekkür ederim , sevgiler . 😊

Sil
  8. Alanya'ya yerleşen bir arkadaşımın daveti üzerine gitmiştim. Yaz sonu olduğu için o yakıcı sıcağını bilmiyorum. Çok rahat gezdik. Ben Alanya'yı çok sevdim. Bu vesileyle, oraları yeniden görmüş gibi oldum. Hasret giderdim. Teşekkürler...

Yanıtlar
    1. Yaaa ne güzel . :) Sizin adınıza sevindim . Biz baya kavrulduk . :) Alanya'yı ben de çok sevdim . Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim . Sevgiler . :)